بغداد در صورت اثبات حسن نیت اربیل در تحویل نفت و درآمدها، بودجه اقلیم کردستان را پرداخت می کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس فراکسیون جماعت اسلامی در مجلس عراق، اعلام کرد که اگر دولت اقلیم کردستان حسن نیت خود را درباره تحویل نفت و درآمدهای غیرنفتی به دولت عراق، اثبات کند، بغداد نیز بودجه اقلیم را پرداخت می کند.

به گزارش کردپرس، سلیم حمزه شوشکه یی رئیس فراکسیون جماعت اسلامی در مجلس عراق، طی گفتگو با سایت خبری ملت، اعلام کرد که در قانون استقراض عراق شرط پرداخت بودجه به اقلیم کردستان را تحویل نفت و درآمدها به اقلیم تعیین شده، اما میزان نفت و درآمدی که اقلیم باید به دولت عراق تحویل دهد، هنوز مشخص نشده و به همین دلیل اقلیم هنوز فرصت دارد که با بغداد در این مورد گفتگو کرده و به توافق برسد.

وی تاکید کرد که دولت اقلیم کردستان برای دریافت سهم بودجه از عراق، باید هیئتی را به بغداد اعزام کرده و حسن نیت خود را در خصوص اجرای تعهدات در قبال بغداد اثبات کند و در این صورت دولت عراق نیز بودجه را به اقلیم، پرداخت می کند.

رئیس فراکسیون جماعت اسلامی در مجلس عراق هشدار داد که در ماه های گذشته بغداد بودجه ای را به اقلیم پرداخت کرده، اما اگر اقلیم به اجرای توافقات با بغداد پایبند نباشد، در سال 2021 هیچ بودجه ای از بغداد دریافت نمی کند و دولت عراق نیز بر اساس قوانین مصوب عمل می کند.

روز پنج شنبه 22 آبان/12 نوامبر، قانون استقراض دولت عراق، با وجود مخالفت کردها در مجلس عراق برای رفع کسری بودجه و تأمین حقوق کارمندان این کشور، تصویب و در یکی از بندهای آن، شروط سنگینی را برای پرداخت سهم بودجه اقلیم کردستان و حقوق ماهیانه کارمندان و حقوق بگیران اقلیم تعیین شد.

کد خبر 380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha