ازدحام زائران در مرز مهران با بسته شدن مرزهای خسروی و شلمچه از سوی دولت عراق

سرویس ایلام - با بسته شدن مرزهای خسروی و شلمچه از سوی دولت عراق ازدحام زائران در مرز مهران رو به افزایش است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، با اعلام بسته شدن مرزهای خسروی و شلمچه از سوی دولت عراق سیل زائران حسینی به سمت مرز مهران جاری شده به نحوی که بیش از ۱۸۰ هزار زائر مرز خسروی راهی مهران شده اند.

مخبر، معاون اول رئیس جمهور در مرز مهران پس از بازدید از پایانه مرزی، در ساختمان مانیتورینگ و قرارگاه اربعین شهر مهران مستقر شد و جلسه ستاد اربعین استان با حضور وی، استاندار ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و سایر مسئولان نظامی و انتظامی و اجرایی برگزار شد.

مهم‌ترین توصیه مخبر در بازدید از پایانه مرز مهران، مدیریت زمان سفر توسط مسئولان و زائران بود. او گفت: زیرساخت های عراق مناسب حجم زیاد جمعیت زائران نیست و گرمای هوا و انبوه زائران سفر را سخت کرده است که باید زائران زمان سفر و برگشت خود را مدیریت کنند.

معاون اول رئیس جمهور از زائرانی که در عراق هستند خواست: با توجه به گنجایش پایین ظرفیت امکانات در عراق زائران پس از زیارت به سرعت برگردند تا فضا برای زائران دیگر باز شود.

به گزارش کردپرس، متأسفانه جاده‌های منتهی به مرز مهران نیز شاهد وقوع سوانح رانندگی اعم از تصادف و واژگونی بود که چندین نفر فوت و تعداد بیشتری زخمی داشت.

سردار القاصی مهر، فرمانده انتظامی استان ایلام از هموطنان خواست از هر گونه شتاب پرهیز کرده و با توجه به حجم بالای ترددها، کاملا قوانین راهنمایی رانندگی را رعایت کنند تا مشکلی برای کسی پیش نیامده و شاهد برگزاری اربعین امن باشیم.

احتمال یکطرفه شدن مسیر ایلام به مهران نیز وجود دارد و مسئولین در تلاش برای مدیریت ورود جمعیت به مرز مهران هستند.

کد خبر 38061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha