تشکیک در  برگزاری سالم و عادلانه انتخابات عراق و پیش بینی تعویق مجدد آن

سرویس عراق و اقلیم کردستان – به دنبال هشدار نماینده ویژه سازمان ملل در عراق درباره تأثیر پول و سلاح بر روند برگزاری انتخابات این کشورف یک عضو ارشد اتحادیه میهنی درباره امکان برگزاری انتخابات زودهنگام در شرایط سالم و عادلانه اظهار تردید کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "صالح فقی" در این باره گفت: اظهارات جنین هنیس پلاسخارت نماینده سازمان ملل در عراق در این باره، بیانگر دشوار بودن ارائه تضمین ها درباره برگزاری انتخابات سالم و عادلانه است.

صالح فقی افزود: همچنان موانع فراوانی در مقابل برگزاری انتخابات سالم در عراق وجود دارد و برگزاری انتخابات قبل از تحقق این شروط لازمه، دشوار به نظر می رسد.

فقی افزود: براساس داده های موجود و مورد اشاره توسط پلاسخارت و رئیس کمیسیون انتخابات عراق، برگزاری انتخابات حتی در ماه اکتبر / مهر آینده نیز دشوار به نظر می رسد.

یادآور می شود جنین هنیس پلاسخارت نماینده ویژه سازمان ملل در عراق روز گذشته در کنفرانس خبری مشترک با کمیسیون عالی انتخابات این کشور اعلام کرد: هدف از نظارت ما، حمایت از سلامت برگزاری انتخابات، دور نگه داشتن آن از سلاح و پول است. وی همچنین خاطرنشان کرده بود: انتخابات، فقط توسط عراقی ها برگزار و مدیریت می شود و جامعه جهانی در این زمینه نقشی ندارد.

کد خبر 3882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha