اعتصاب پرسنل «زرکوه» قروه به کجا رسید؟

سرویس کردستان- پس از عتصاب دو روزه پرسنل شرکت زرکوه معدن طلای قروه گرچه متولیان معدن حاضر به تغییر قرارداد کاری شدند اما خبرهایی از دادگاهی شدن تعدادی از معترضان به گوش می رسد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، اوایل مهر ماه بود که پرسنل شرکت زرکوه معدن طلای قروه در اعتراض به قرارداد کاری جدید خود دست به اعتصاب زدند. اعتصابی که هم برای بندهایی از قرارداد بود و هم افزایش حقوق؛ این اعتصاب که دو روز ادامه داشت با حذف بندهای مورد اعتراض و تبدیل قرارداد 3 ماهه به 7 ماهه در حالی پایان یافت که وعده افزایش حقوق توسط متولیان معدن انجام نشده است و پرسنل زرکوه همچنان منتظر تحقق این وعده هستند.

در این میان براساس اطلاعات به دست آمده توسط خبرنگار کردپرس شرکت زرکوه اقدام به شکایت از یکسری اعتصاب کنندگان کرده و همین طور شنیده های حاکی از آن است که گویا این شرکت قصد دارد افرادی که عامل این اعتصاب شده اند را لغو قرارداد کند!

با این وجود اگر این اقدام شرکت صحت داشته باشد باید پرسید که آیا پاسخ اعتراض بحق پرسنلی که تمام زحمات معدن طلا بر دوش آنان است، اخراج یا دادگاهی شدن هست؟! مگر نه اینکه اعتراض حق قانونی افراد بوده و می توانند به صورت مسالمت آمیز آن را مطرح کنند؟!

همچنین اگر اعتراض پرسنل بحق نبوده پس چرا شرکت از موضع خود عقب نشینی کرده و حاضر به حذف بندهای مورد اعتراض در قرارداد شده است؟!

تمامی این موارد در حالی است که نه مسئولان شهرستان نسبت به این مسئله واکنش نشان داده اند و نه مسئولان استان! هرچند قرار بود چندی پیش در این زمینه نشستی در فرمانداری برگزار شود اما گویا به دلایل نامشخصی این نشست کنسل می شود!

متولیان امر باید مدنظر داشته باشند در این شرایط بد اقتصادی و معیشتی و بیکاری؛ تهدید به اخراج و یا اقدام به شکایت از پرسنل معترض نه تنها اثربخش نیست بلکه وضعیت را بحرانی تر می کند! لذا بهتر است به جای واکنش های قهرآمیز با رویکرد اصلاح به ایجاد انگیزه در پرسنل بپردازند./

در این زمینه بخوانید:

- اعتصاب در معدن طلای قروه/ماجرای قرارداد کاری جدید چیست؟

کد خبر 38888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha