تنگ حمام چوار، باغداری یا ویلاسازی؟

سرویس ایلام - تعدادی از باغداران چوار طی نامه‌ای سرگشاده از تضییع حقوق خود توسط جهادکشاورزی گفته‌اند و در مقابل جهادکشاورزی آنها را به ساخت و ساز غیرمجاز متهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، تعدادی از باغداران چوار طی یادداشتی که در اختیار رسانه ها گذاشته اند، مدعی هستند: سال ۱۳۹۰ بنا به پیشنهاد و تشویق جهاد کشاورزی و امور اراضی و اداره منابع طبیعی شهرستان ایلام طرح سایت بادام را در اراضی کم بازده و شیب دار ششدار طراحی و کشاورزان چوار را تشویق به اجرای آن در منطقه کشاورزی ششدار کردند.

در ادامه این نامه سرگشاده آمده است: مقرر گردید منابع طبیعی چاله کنی اراضی را انجام دهد و جهاد کشاورزی و امور اراضی نهال و آبیاری نهال ها را به مدت سه سال به صورت مجانی و تشویقی انجام دهد و بعداز سه سال امور اراضی سند باغات را به باغداران بدهد.

آنها متذکر شده‌اند: با توجه به اینکه باغات ششدار به ثمر نشسته اند حدود ۳۱۴نفر باغدار در منطقه ششدار مشغول باغداری هستند و بالغ بر دویست هزار اصله نهال و درختان بادام در سایت بادام ششدار وجود دارد اما متاسفانه اداره جهاد کشاورزی و امور اراضی از تعهدات خود سرباز زده و هیچ اقدامی برای چگونگی صدور سند و مجوز برای باغات ششدار انجام نمی دهند.

در پاسخ به این ادعاها، روابط عمومی جهادکشاورزی استان ایلام اعلام کرده است که اقدامات حمایتی جهادکشاورزی در امر باغداری شامل اقدامات خلاف قانون مجریان و تغییرکاربری‌های خلاف قانون اعم از ساخت بنا و حصار کشی، سکوبندی، شن ریزی و تخریب اراضی کشاورزی محسوب نمی‌شود.

در این جوابیه آمده است: منطقه تنگ حمام چوار مشمول مقررات قانون اصلاحات ارضی نگردیده و هیچگونه سند مالکیت در این راستا صادر نشده و زارعین منطقه جزو خرده مالکین خودکار می‌باشند که می‌بایست رأساً نسبت به اخذ سند مالکیت از طریق اداره ثبت اقدام می‌نمودند که تاکنون اقدامی در این راستا صورت نپذیرفته است.

در این جوابیه تاکید شده: سازمان جهاد کشاورزی با توجه به جلسات تعاملی با اداره کل ثبت اسناد استان ایلام پیرامون صدور اسناد مالکیت بهره برداران اصلی و صاحب نسق اولیه در اجرای رفع تداخلات اراضی پس از انجام کاداستر ملی و مستثنیات با زارعین و مالکین اقدام لازم قانونی را به عمل می آورد.

کد خبر 38954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha