مافیای دانش‌بنیان در کرمانشاه / شرکت هایی که  فقط  تابلو  هستند

سرویس کرمانشاه _ مدیر کل استاندار کرمانشاه گفت: برخی شرکت‌ها که نام دانش بنیان را یدک می کشند؛ در عمل فقط یک تابلو دانش بنیان نصب کرده‌اند و محصول دانش بنیانی به مردم عرضه نمی‌کنند.

خبرگزاری کردپرس _ طی سال های اخیر عدم برخورد و بهره‌گیری مناسب مدیران استان کرمانشاه از نامگذاری سال که توسط مقام معظم رهبری به عنوان یک راهبرد و نقشه راه مطرح می شد یکی از دغدغه ها بوده است. متاسفانه بخش زیادی از وقت جلسات و تامین منابع مالی دولت و نهادهای مرتبط اقتصادی در هر سال صرف تهیه سند و برنامه های مرتبط با شعار سال می شد که در نهایت هیچ خروجی برای جامعه نداشت.

این اقدامات تنها یک فرصت برای برخی افراد، شرکت‌‌ها و موسسات نزدیک به مدیران می شد تا بودجه هایی را به تنظیم چنین سندهایی اختصاص بدهند.

جنس شعار امسال کمی متفاوت تر از شعار هایی با مبنای اقتصادی سال‌های گذشته بود. عنوان دانش بنیان مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفت تا شاهد رشد این حوزه با توجه به نیازهای کشور باشیم، اما آنچه از شواهد و قرائن بر می آید مدیران دولتی دستگاه‌های ذیربط با گذشت۷ماه از سال باز هم نتوانستند سربازی گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشند.

به گزارش، مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی و هفته ملی استاندارد در این اداره کل برگزار شد؛ در لابلای ارائه گزارش عملکرد و آمارهایی که داد در خصوص موضوع شعار سال و سوء استفاده برخی از شرکت ها و نهادهای مرتبط با حوزه دانش‌بنیان سخن گفت.

دکتر مهدی حسین پور با بیان اینکه فرآیند استاندارد شرکت های دانش بنیان را با جدیت دنبال می کنیم، خاطرنشان ساخت: مقام معظم رهبری فرمودند: «به سمتی نرویم که مافیای دانش بنیان ایجاد کنیم» اما برخی ساختارها و سیستم هایی که با شرکت های دانش بنیان سر و کار دارند متاسفانه فقط به دنبال سودآوری خودشان هستند.

او به تخصیص وام های کلان با سود ۴درصدی که به شرکت های دانش بنیان داده می‌شود اشاره کرد و بیان داشت: بررسی‌هایی که انجام دادیم برخی شرکت‌ها که نام دانش بنیان را یدک می کشند؛ در عمل فقط یک تابلو دانش بنیان گذاشته‌اند و محصول دانش بنیانی به مردم عرضه نمی‌کنند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری هر سخنی که می‌گویند قابلیت اجرایی شدن در راستای منفعت مردم را دارد افزود: اما گروه‌هایی هستند که به محض اینکه ایشان سال را نام گذاری می‌کنند برنامه ای را برای سوء استفاده از این شعار می چینند.

مدیرکل استاندارد با اشاره به اینکه متاسفانه مافیای دانش‌بنیان شکل گرفته است تصریح کرد: استاندارد مقابله با این شرکت‌های جعلی و صوری مافیایی را وظیفه خود می‌داند.

این مدیر جوان ضمن تاکید بر اینکه ذره‌ای تعارف با کسی نداریم، اظهارداشت: پارک علم و فناوری کرمانشاه استانداردی برای حفظ و ارتقای شرکتهای دانش بنیان ندارد که این را به نهادهای نظارتی هم گزارش کرده‌ایم.

حسین پور افزود: پارک علم و فناوری در نقش بانک وارد می‌شود و به کسانی چندین میلیارد وام داده است، در صورتی که باید پارک علم و فناوری اصول و استاندارد سازی خدمات آموزشی گرید دار داشته باشد.

او تکثیر شرکت‌های دانش بنیان فیک را مایه آبروریزی علمی دانست و گفت: آبرویی برای علم مانده که می‌خواهیم آن را هم از بین ببریم. نباید به هر قیمتی دنبال جذب و تایید شرکت های دانش بنیان فیک باشیم.

شرکتی دانش‌بنیان است که علل و معلول‌های مشکلات جامعه را حل کند نه اینکه شخصی به دنبال حل مشکلات مالی گاوداری خودش در فلان شهر به اسم دانش بنیان بود که خوشبختانه نهادهای امنیتی به دنبال برخورد با این موضوع هستند.

این مدیر نوید خبرهای خوش در برخورد با این چنین شرکت‌هایی را در آینده‌ای نزدیک داد.

گزارش: عبدالله مرادی - میلکان

کد خبر 39303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha