روستای «ناچیت» بوکان جزو ۱۰ روستای برتر دوستدار کتاب کشور

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به جشنواره روستاها وعشایر دوستدار کتاب گفت: همه ساله ۱۰ روستا به عنوان روستای برتر کشور انتخاب می‌شوند که امسال روستای «ناچیت» بوکان جزو ۱۰ روستای برتر کشور انتخاب شده است.

به گزارش کردپرس، علیرضا نوروزی امروز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت سی امین دوره هفته کتاب افزود: امسال ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب در سطح استان با هدف معرفی کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی اجرا می‌شوند.

او اادامه داد: دیدار با نویسندگان پیشکسوت، تجلیل از کارشناسان و فعالان ستاد پایتخت کتاب، افتتاح دفتر انجمن صنفی ناشران استان، دلنوشته برای یک کتابدار، خوانش جمعی کتاب و ویژه برنامه «سفیران مطالعه در روستای دم قشلاق» از جمله برنامه‌های هفته کتاب در این استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: اجرای برنامه غیرحضوری برای استان‌های آذری نشین، داستان نویسی با موضوع کتاب، نمایش عروسکی باموضوع ترویج کنابخوانی، برگزاری جلسه آسیب شناسی طرح‌های کتابخوانی، گرامیداشت یاد و خاطره «مفتون امینی» شاعر و نویسنده و بازدید از کنابفروشی‌ها از دیگر برنامه‌های هفته کتاب استان محسوب می‌شود.

او اظهار کرد: برنامه‌های هفته کتاب در ۱۳ شهر استان از جمله بوکان، پیرانشهر، چایپاره، چالدران، ماکو، میاندواب و مهاباد برگزار می‌شود.

نوروزی با بیان اینکه در شش ماهه نیمه اول سال جاری ۲۷۶ عنوان کتاب به چاپ رسیده است، گفت: در شش ماهه سال گذشته ۲۴۱ عنوان کتاب چاپ شده بود که امسال رشد داشته است.همچنین در شش ماهه سال جاری سه هزار جلد کتاب در مناطق کم برخوردار توزیع شده و تا پایان سال نیز سه هزار جلد کتاب دیگر در مناطق کم برخوردار توزیع خواهد شد.

او با اشاره به جشنواره روستاها وعشایر دوستدار کتاب گفت: همه ساله ۱۰ روستا به عنوان روستای برتر کشور انتخاب می‌شوند که امسال روستای «ناچیت» بوکان جزو ۱۰ روستای برتر کشور انتخاب شده که پبش بینی شده مراسم تجلیل در ۹ آذر ماه در این روستا برگزار شود.

به گزارش کردپرس، از ایرنا؛ در پایان نشست از پوستر هفته کتاب نیز رونمایی شد. از ۲۱ تا ۲۷ آبان ماه هفته کتاب نامگذاری شده است.اولین روز هفته، کتاب و دانش آموز، روز دوم کتاب، زندگی و آگاهی، سومین روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، چهارمین روز کتاب، رسانه و ‌زبان فارسی، پنجمین روز ناشران و کتابفروشان و ششمین روز کتاب، ورزش و جوانمردی نامگذاری شده است.

کد خبر 39384

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha