کتابخانه روستای «ناچیت» بوکان به عنوان روستای دوستدار کتاب تجلیل شد

آئین تجلیل از کتابخانه روستای ناچیت منتخب نهمین دوره روستای دوستدار کتاب ، با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، مسئولین شهرستانی، اصحاب هنر و رسانه، اهالی و کتاب دوستان روستا در دبستان رشادت روستای ناچیت برگزار شد.

به گزارش کردپرس، خشایار صنعتی فرماندار بوکان ضمن گرامیداشت ماه ربیع الاول و تبریک مناسبتهای پیش رو و آغاز  هفته وحدت گفت: مقوله کتاب و کتابخوانی در قوام فرهنگی و شکل گیری ساختار فرهنگی جوامع تاثیر ویژه و بسزا و قابل اهمیتی دارد از دیرباز جوامعی که  به  مقوله کتاب و کتابخوانی، افزایش سطح آگاهی و دانش پذیری در جامعه اهمیت داده اند مسیر توسعه و پیشرفت را سریعتر پیموده اند.

فرماندار بوکان تصریح کرد: دوری از خرافه پرستی، جهل و نادانی به مدد دانش پذیری و  توسعه فرهنگ آموزش و کتاب و کتابخوانی  موثر واقع شده وفرهنگ ایرانی و اسلامی ما اهمیت ویژه ای به جایگاه نویسندگی و کتاب خوانی قائل است.

او افزود: بزرگترین کتابخانه های جهان  از دیرباز و دوران تاریخی در سرزمین پهناور ایران مستقر گردیده و بسا جای افتخار است که برترین دانشمندان در عرصه های مختلف پزشکی ،علم و اکتشافات در حوزه نجوم‌ و فیزیک ،در حوزه جبر و مثلثات، در فرهنگ غنی و اسلامی ایران ما پرورش پیدا کرده و همه این دستاوردهای فرهنگی و دانش بشری ازمجرای افزایش علم و دانش اندوزی میسر شده، توسعه فضاهای فرهنگی و دانشگاه ها،توسعه زیر ساخت ها فرهنگی دسترسی بهتر  برای نسل آینده به کتاب و ظرفیت های آگاهی بخشی ،مسیر توسعه و ارتقای جامعه بشری و جامعه ما را سهل تر و سریعتر خواهد کرد.

 صنعتی ادامه داد: امروز اگر شهرستان بوکان و روستای ناچیت  برخوردار از جامعه دانشگاهی توانمندی است به مدد این زیرساختارهای کوچک و ظرفیت علاقمند است که به مدد تلاش همگانی فراهم آمده است.

او تاکید کرد: جامعه امروز ما به نوعی متاثر از فضای مجازی بر حوزه آگاهی و دانش افزایی است، اگر نخبگان ما و اصحاب فرهنگ و دانشگاهیان بتوانند حوزه فضای مجازی و دسترسی به کتابخانه های الکترونیک را که فرصت بی بدیلی برای نسل فرداست فراهم کنند قطعا در شرایط کنونی در دسترسی به تنوع کتاب و تازه های کتابخوانی موثر خواهد بود و مسیر دسترسی پر جاذبه ای را پیش روی نسل آینده قرار خواهد داد که شیوه ارتقای دانش و فرهنگ کتاب و کتابخوانی را روح تازه ای خواهد بخشید.

در پایان این آئین با اهدای لوح از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی و مدیران کتابخانه و تلاشگران عرصه کتاب در روستای ناچیت تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 2775438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha