تولید 2435 تن عسل در زنبورستان های کردستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه امسال ۲ هزار و ۴۳۵ تن عسل در استان تولید شد، گفت: ۲ هزار و ۴۱۵ تن آن مربوط به کلنی های مدرن و ۲۰ تن هم مربوط به کلنی های بومی بود.

به گزارش کرد پرس، فرزاد معاونی با اشاره به انجام سرشماری زنبورستان های استان در تاریخ ۱۶ تا ۲۸ مهر امسال، از رشد مطلوب تولید عسل و تعداد کلنی در زنبورستان های استان خبرداد و گفت: براساس این سرشماری، ۲۷۸ هزار کلنی در استان وجود دارد که از این تعداد ۹۷ درصد آن مدرن و سه درصد آن بومی است.

وی با بیان اینکه امسال ۲ هزار و ۴۳۵ تن عسل در استان تولید شد، اظهار کرد: ۲ هزار و ۴۱۵ تن آن مربوط به کلنی های مدرن و ۲۰ تن هم مربوط به کلنی های بومی بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه میانگین تولید عسل در کلنی های مدرن استان ۸.۶ کیلوگرم و در کلنی های بومی ۲.۹ کیلوگرم بود، افزود: ۷ هزار و ۲۱۳ زنبورستان در استان وجود دارد که نسبت به پارسال ۲.۵ درصد افزایش نشان می دهد.

معاونی ادامه داد: از لحاظ تعداد کلنی بیشترین آمار به ترتیب مربوط به شهرستان های سنندج، دیواندره، کامیاران و مریوان و از نظر تولید هم بیشترین میزان مربوط به شهرستان سقز بود.

وی با اشاره به اینکه امسال ۲۵۷ کیلوگرم ژل رویال هم در استان تولید شد، یادآور شد: یکی از طرح های استان توسعه زنبورداری است که چندین سال است آن را دنبال می کنیم.

کد خبر 40128

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha