تنها راه ما این است که به دنبال تحقق آرمان آزادی باشیم نه به دست آوردن کرسی قدرت

سرویس ترکیه - صلاح الدین دمیرتاش با انتشار رشته توئیتی موضوع خود درباره انتخابات آتی را بیان کرد.

به گزارش کردپرس، صلاح الدین دمیرتاش رهبر سابق و در بند حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با انتشار یک رشته توئیت از رهبران احزاب اپوزیسیون خواست تا مناقشات سیاسی بر سر به دست آوردن کرسی قدرت را به کناری گذاشته و همه با هم برای تحقق «آرمان آزادی» تلاش کنند.

دمیرتاش در رشته توئیتی که از حساب کاربری متعلق به او منتشر می شد، نوشت: «ما از جهت استراتژیک برای بازپس گیری کرسی ای که در تمام جهان از بیشترین اختیارات برخوردار است، داریم به مصاف انتخابات می رویم. در برهه حساس کنونی هر کسی که اعتقاد قلبی به دموکراسی دارد باید برای بازسازی نهاد حکومت تلاش کند و هیچ کس نباید آنقدر منزه طلب باشد که کسی را از این دایره کنار بگذارد.»

او افزود: «هر بازیگر سیاسی، حتی آنهایی که در خطر انحلال حزب یا ممنوعیت فعالیت سیاسی هستند، باید آماده بر عهده گرفتن مسئولیت هایی باشند که قبل یا پس از انتخابات بر دوش آنها است تا در این کشور دموکراسی محقق شود.»

دمیرتاش در ادامه نسبت به موضوع دعوا بر سر قدرت میان اپوزیسیون هشدار داد و نوشت: «این کار هدر دادن فرصت تاریخی است. جمهوری ترکیه متعلق به همه ما است. بنابراین همه ما باید مسئولیت پذیر بوده و به نفع مردم فداکاری کنیم.»

رهبر محبوب HDP در ادامه گفت: «وظیفه ما این است که به دنبال آرمان های آزادی باشیم، نه رویای به دست آوردن کرسی قدرت. تنها راه ساختن آینده با روشی درست، نهادینه کردن دموکراسی است. بنابراین همه رهبران و احزاب سیاسی که اعتقاد به دموکراسی دارند، بخشی از این روند هستند. پس باید مناقشه های کوچک را به کناری نهاد و برای تحقق دموکراسی تلاش کرد.»

کد خبر 40659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha