واکنش وزیر خارجه آمریکا به قتل کردها در پاریس

سرویس جهان- وزیر خارجه آمریکا در واکنش به قتل سه تن در جریان حمله مسلحانه به مرکز فرهنگی کردها در پاریس این حادثه را به کردها و شهروندان فرانسه تسلیت گفت.

به گزارش کردپرس، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در صفحه توییتر خود و در واکنش به حمله مسلحانه به مرکز فرهنگی کردها در پاریس، با قربانیان ابراز همدردی کرد.

بلینکن در صفحه توییتر خود این حادثه را به کردها و شهروندان فرانسه تسلیت گفت.

وزیر خارجه آمریکا گفته است با قربانیان حمله به مرکز فرهنگی کردها در پاریس، عمیقا ابراز همدردی می کند. او در ادامه گفته است در این روز غم انگیز، با اعضای جامعه کردها و مردم فرانسه ابراز همدردی و همفکری می کنم.

حمله روز جمعه به مرکز فرهنگی احمد کایا در پاریس کشته شدن 3 تن و زخمی شدن 4 نفر را به دنبال داشت. این حمله یادآوری حمله 10 سال پیش به مرکز فرهنگی کردها در پاریس است که طی آن سه تن از فعالان فرهنگی زن کرد تبعه ترکیه به قتل رسیدند.

امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه نیز حمله عصر جمعه به مرکز فرهنگی کردها در پایتخت فرانسه را که به کشته شدن ۳ تن منجر شد، شنیع توصیف کرد.

ماکرون در توییتر خود نوشت: کردهای فرانسه در قلب پاریس هدف حمله شنیع قرار گرفتند.

رییس‌جمهور فرانسه در ادامه با قربانیان، مجروحان و خانواده‌های آنها ابراز همدردی کرده است.

مقامات پاریس تایید کردند که این حمله مسلحانه که توسط یک شهروند ۶۹ ساله فرانسوی انجام گرفت، مرکز فرهنگی کردها به نام مرکز احمد کایا را هدف قرار داده است.

کردهای مقیم پاریس بعد از حمله دست به تظاهرات زدند.

کد خبر 40732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha