ادامه اعتراضات کردهای مقیم فرانسه در واکنش به حمله نژادپرستانه

سرویس جهان- بر اساس گزارش رسانه های فرانسه بیش از 10 تن از صدها اعتراض کننده کرد مقیم پاریس که در اعتراض به حمله نژادپرستانه روز جمعه تجمع کرده بودند دستگیر شده اند.

به گزارش کردپرس، رسانه های فرانسه از ادامه اعتراضات صدها تن از کردهای مقیم این کشور خبر دادند که در اعتراض به کشته شدن یکی از رهبران جنبش کردی در فرانسه و دو تن دیگر از کردهای مقیم این کشور در میدان جمهوری پاریس تجمع کردند.

شهروند 69 ساله فرانسوی که قبلا هم به حملات نژادپرستانه علیه مهاجران خارجی متهم بوده، با ورود به مرکز فرهنگی احمد کایا در پاریس، به روی افراد حاضر در این مکان آتش گشود. سه تن از کردهای مقیم فرانسه در این حمله جان خود را از دست داند و سه تن دیگر به شدت مجروح شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، امینه کارا که درخواست پناهندگی وی از سوی دولت فرانسه رد شده بود در این حمله جان باخت. عگید پولات، سخنگوی شورای دموکراتیک کردی در فرانسه او را رئیس جنبش زنان در فرانسه عنوان کرد.

پلیس پاریس از دستگیری بیش از 10 تن از معترضان کرد خبر داد و علت این دستگیریها را اقدامات خرابکارانه از جمله واژگون کردن خودرو عنوان کرد. پلیس از گاز اشکآور برای متفرق کردن معترضان استفاده کرده است. تظاهرات مشابهی در شهر مارسی فرانسه نیز گزارش شده است. بر اساس برخی گزارشها این اعتراضات هنوز ادامه دارد. خبرگزاری فرانسه گزارش داد در مجموع حدود 30 تن از نیروهای پلیس و تظاهرکنندگان در این اعتراضات زخمی شده اند.

عامل این تیراندازی که بازداشت شده بود، به تشخیص پزشکان به مرکز روان درمانی پلیس اعزام شده است.

کردهای مقیم پاریس با اشاره به این که ده سال پیش نیز در حمله یک شهروند ترکیه به مرکز فرهنگی کردها در پاریس، سه تن از رهبران کرد کشته شدند ترکیه را عامل اصلی این حمله معرفی کرده اند.

برخی رسانه های ترکیه هواداران پ.ک.ک را عامل اعتراضات در فرانسه معرفی کرده اند.

کد خبر 40768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha