جدیت دولت سیزدهم برای تکمیل سامانه گرمسیری ایلام

سرویس ایلام - استاندار ایلام در نشست هم اندیشی با موضوع بررسی مسائل روز استان عنوان کرد: عزم دولت سیزدهم برای تکمیل سامانه گرمسیری ایلام و آوردن آب به پشت سد کنجان‌چم جدی است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام نیا افزود: در دولت سیزدهم با جدیت سامانه گرمسیری پیگیری می شود که ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان با بهره برداری از این طرح مشروب و سه هزار نفر بصورت مستقیم مشغول بکار می شوند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام تاکید کرد: برای هدایت آب تا پشت سد کنجانچم سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان لازم است که قول مساعد گرفته شد تا پایان امسال آب برای سامانه گرمسیری تا پشت سد کنجانچم هدایت شود.

وی افزود: ایلام از نظر تبدیل وضعیت ایثارگران در کشور رتبه نخست کشور را کسب کرد و هیچ مانعی برای تبدیل وضعیت ایثارگران نداریم.

استاندار ایلام در ارتباط با بحث جاده سازی به ویژه جاده مهران - ایلام، گفت: تمامی تلاش ها ما در حال حاضر این است که لاینینگ تونل های این مسیر تا پایان امسال تکمیل و آسفالت تونل ها نیز بسرعت انجام شود.

بهرام نیا در ادامه در پاسخ به سوال اعضای حاضر در نشست در خصوص وضعیت شهر ایلام، گفت: استانداری در امور شهرداری بصورت مستقیم دخالت نمی کند اما بر امور شهرداری با جدیت نظارت دارد و تا حد توان هم به شهرداری کمک می کند.

وی در خصوص در خواست ها برای ترمیم، اصلاح و آسفالت راه مواصلاتی دانشگاه ایلام و دانشگاه دندانپزشکی ایلام گفت: پوشش لایه آسفالت برای دانشگاه ایلام و دانشکده دندانپزشکی در دستور کار است.

استاندار ایلام در خصوص عدم خدمات دهی به خانه باغ های واقع در شهرک صنعتی ایلام، گفت: خدمات آب و برق و گاز خانه باغ قطع شده است و باید بسرعت تعیین تکلیف شوند هر کسی بیش از دو سال اگر زمینی در شهرک صنعتی را تحویل گرفته و کار آغازبه‌کار نکرده باشد، زمین طبق قانون از وی سلب می شود.

بهرام نیا اضافه کرد: اساتید رسالت سنگینی را بر عهده دارند هم در تربیت دانشجویان که بخش فرهنگی را رقم می زند و هم بحث علمی که همان سرمایه انسانی است که تولید ثروت را در جامعه رقم می زند، از این جهت وظیفه اساتید بسیار سنگین و جایگاه شما در مقیاس ملی جایگاه رفیعی است.

کد خبر 40778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha