فرانسه نمی‌تواند از مهاجران کرد محافظت کند

سرویس جهان- خبرگزاری فرانسه با اشاره به دو حمله خونین به مهاجران کرد طی سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۲۲ نوشت: دولت نتوانسته از کردها در برابر هجوم مخالفان محافظت کند.

به گزارش کردپرس، کمتر از گذشت دو دهه، دو حمله خونین به فعالان فرهنگی کرد در پایتخت فرانسه اتفاق افتاد. این مسئله کردهای ساکن آن کشور و دیگر کشورها را خشمگین کرد. آنها فرانسه را به اهمال در برابر حملات افراط گرایان متهم می کنند.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی کم کاری فرانسه در برابر حملات به مهاجران کرد در این کشور را تایید کرده است.

این خبرگزاری نوشت: در سال ۲۰۱۳ سه تن از فعالان سیاسی و فرهنگی زن کرد در حمله به مرکز فرهنگی کردها در پاریس کشته شدند اما عدالت در مورد عاملان آن اجرا نشد.

خبرگزاری فرانسه پرونده حمله به این افراد را رازآلود توصیف کرده است زیرا عمر گونای، تنها متهم این پرونده، قبل از محاکمه، در بیمارستان و به علت سرطان در گذشت.

این خبرگزاری در ادامه اشاره کرد که کردها سازمان اطلاعات ترکیه یا میت را عامل این تهاجم می دانند هر چند این سازمان این اتهام را رد کرده است.

خبرگزاری فرانسه در ادامه تاکید کرده است در حالی که حمله ۲۰۱۳ مانند یک زخم ترمیم نشده هم چنان برای کردها دردآور است، تهاجم دیگری از همین نوع و در همان حوالی در هفته گذشته اتفاق افتاد و مهاجم فرانسوی جان سه تن دیگر از فعالان کرد را گرفت.

این خبرگزاری علت اعتراضات گاه خشونت‌آمیز کردها در شهرهای فرانسه را ناتوانی فرانسه از محافظت از جان کردها دانسته است.

خاویر نوگوراس، وکیل مدافع عمر گونای به خبرگزاری فرانسه گفته است در این که عمر گونای با سرویسهای جاسوسی ترکیه ارتباط داشته شکی نیست اما قضات به دنبال این بودند که بدانند او از میت دستور گرفته بود یا خود به دستگاه اطلاعات ترکیه پیشنهاد کرده که می تواند در مقابله با کردها مفید باشد.

خانواده‌های قربانیان حمله ۲۰۱۳ در پاریس همچنان به دنبال اجرای عدالت هستند. آنها در سال ۲۰۱۶ دوباره شکایت کردند و تنها سه روز قبل از حمله هفته گذشته، با قضات این پرونده دیدار کرده بودند.

کد خبر 40840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha