کردها یکی از علل اختلافات میان فرانسه و ترکیه هستند

سرویس جهان- خبرگزاری فرانسه با اشاره به این که ناآرامی های اخیر در فرانسه به رابطه ترکیه با کردهای این کشور ارتباط دارد، نوشت: کردها همچنین یکی از علل اختلافات میان ترکیه و فرانسه هستند.

به گزارش کردپرس، خبرگزاری فرانسه هشدار داد تهاجمات متعدد به کردهای مقیم فرانسه به مسئله مهمی میان ترکیه و این کشور و همچنین احساس ناامنی کردها از سکونت در فرانسه تاثیر گذاشته است.

این خبرگزاری که پس از حمله روز جمعه یک مهاجم 69 ساله فرانسوی به مرکز فرهنگی کردها در پاریس و قتل سه فعال کرد، گزارشهای متعددی درباره ناامنی برای کردهای مقیم فرانسه تهیه کرده، در تازه ترین گزارش خود تاکید کرده است کردها به یکی از منابع اصلی اختلافات میان ترکیه وفرانسه تبدیل شده اند.

این خبرگزاری با اشاره به حمله روز جمعه گذشته و همچنین حمله ده سال پیش یک شهروند ترکیه به مرکز فرهنگی کردها و قتل سه زن فعال نزدیک به پ.ک.ک هشدار داد این مسئله دامه وسیعی پیدا کرده و کردها، هم فرانسه و هم ترکیه را به عامل تهدید کردها و ایجاد ناامنی برای آنها متهم می کنند.

عادل باخوان، تحلیلگر مسائل اجتماعی مقیم فرانسه نیز هشدار داد تهدیدهای مستقیمی علیه نماینده های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کرد در فرانسه وجود دارد که نگرانی از این تهدیدها طبیعی است.

او به روزنامه دیمانژ گفت البته حوادثی از جمله آشوب های ایجاد شده به دنبال اعتراضات کردها می تواند همدردی فرانسویها با کردها را تحت تاثیر قرار دهد.

کد خبر 40861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha