اربیل و بغداد درباره سهم بودجه اقلیم کردستان به تفاهمات نهایی دست یافته اند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون حزب دمکرات کردستان در مجلس عراق از تفاهمات نهایی و پیشرفته درباره سهم اقلیم کردستان در بودجه 2021 عراق دست یافته اند.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، "بشار کیکی" عضو فراکسیون حزب دمکرات کردستان در این باره گفت: تفاهمات و توافقات درباره سهم اقلیم کردستان در بودجه سال 2021 وجود دارد و در ردیف های 10 و 11 قانون بودجه گنجانده شده است.

بشار کیکی افزود: اقلیم کردستان گام های نهایی و بلندی را در این زمینه برداشته و کلیه اطلاعات لازم مربوط به کمیسیون اقتصادی مجلس از جمله اطلاعات درآمدهای نفتی و غیر نفتی را ارائه کرده است.

عضو فراکسیون حزب دمکرات تأکید کرد: سهم اقلیم کردستان از بودجه عراق 12.67 درصد تعیین شده است و فضای مذاکرات بین دولت اقلیم کردستان و دولت مرکزی برای نهایی کردن سهم اقلیم مثبت و جدی است تا از به حاشیه راندن کردها مانند آنچه چند ماه پیش در زمان تصویب قانون استقراض و جبران کسری بودجه در مجلس عراق روی داد جلوگیری شود.

این نماینده کرد مجلس عراق خاطرنشان کرد: تفاهمات و توافقات بغداد و اربیل درباره بودجه، به منزله یک توافق سیاسی قانونی و راه حل اساسی برای همه مشکلات و مسائل معلق مانده بین طرفین است.

سهم اقلیم کردستان از بودجه عراق براساس توافق بین اربیل و بغداد حدود 12.67 درصد به همراه پرداخت حقوق نیروهای پیشمرگ تعیین شده است تا در مقابل، اقلیم کردستان روزانه 250 هزار بشکه از نفت استخراج شده از میادین خود را به دولت مرکزی تحویل دهد.

کد خبر 4094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha