21 نماینده کرد مجلس عراق از تصویب بودجه با رأی اکثریت حمایت می کنند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون سائرون در مجلس عراق از تصمیم نمایندگان برای تصویب بودجه با رأی اکثریت خبر داد و گفت 21 نماینده کرد از تصویب بودجه بدون توافق با اربیل حمایت می کنند.

به گزارش کرد پرس به نقل از پایگاه شبکه تلویزیونی دجله، "ریاض المسعودی" در این باره گفت: نیروهای کرد دچار دودستگی شده اند و امروزه برخلاف گذشته، فقط احزاب سنتی نماینده آنها نیستند. به طوری که شمار اعضای فراکسیون امید در مجلس به 21 نماینده رسیده است که این تعداد برای تصویب قانون بودجه با رأی اکثریت نمایندگان و در نظر گرفتن مصالح کشور و بدون توجه به منافع تنگ نظرانه کافی است.

المسعودی افزود: تصویب بودجه نیازمند رأی 166 نماینده است و این تعداد نماینده از همه نیروهای سیاسی میهن پرست وجود دارند و نمی توان منتظر نتایج مذاکرات بی نتیجه ماند. زیرا هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان، هیچ پیشنهاد جدیدی را مطرح نکرده است.

ریاض المسعودی خاطرنشان کرد: بندهای مربوط به اقلیم کردستان در بودجه 2021، اربیل را ملزم به واگذاری روزانه 460 هزار بشکه نفت به بغداد می نماید. این در حالی است که در حال حاضر، اربیل نفت را بدون اطلاع بغداد برای فروش به شرکت های سرمایه گذاری واگذار می نماید. از سوی دیگر، مدیریت گذرگاههای مرزی را نیز در اختیار دارد.

کد خبر 4103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha