۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
کشف 25 تن چوب قاچاق در میاندوآب

سرویس آذربایجان غربی- جانشین فرماندهی انتظامی میاندوآب از توقیف محموله قاچاق ۲۵ تن چوب و الوار توسط مأموران انتظامی در ایست بازرسی شهید محمدنژاد این شهرستان خبر داد.

به گزارش کردپرس، سرهنگ فخرالدین رستم‌پور در جمع خبرنگاران افزود: مأموران انتظامی میاندوآب‌ حین کنترل خودروهای عبوری در محور میاندوآب - تبریز به یک دستگاه خودرو کشنده سنگین حامل بار چوب مشکوک شده و آن را در این ایست بازرسی توقیف کردند.

او اضافه کرد: در استعلام از اداره‌های منابع طبیعی و جهاد کشاورزی این شهرستان مشخص شد که این چوب‌ها به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال توسط افراد سودجو بدون مجوز از اداره‌های دخیل از مزارع کشاورزی و مراتع طبیعی قلع و قمع شده‌ است.

جانشین فرماندهی انتظامی میاندوآب بیان کرد: در این راستا یک دستگاه خودرو سنگین توقیف و یک نفر نیز دستگیر شد که پس از تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شد.

به گزارش کردپرس، در راستای ساماندهی و جلوگیری از قاچاق چوب، به استناد دستورالعمل های ابلاغی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور قطع درختان باغی مستلزم اخذ مجوز از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها و حمل آن مستلزم اخذ مجوز از ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها است.

لذا از این به بعد یگان‌های حفاظت منابع طبیعی در سراسر کشور کلیه محمولات چوبی فاقد مجوز حمل را توقیف و به مراجع قضایی ارجاع می‌دهند.

کد خبر 4106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha