حمایت آمریکا از PYD از موانع اصلی عادی شدن رابطه آنکارا و واشنگتن است

سرویس جهان- نشریه فایننشال تایمز نوشت: خودداری آمریکا از ادامه همکاری با حزب کردی حاکم در مناطق شمال شرقی سوریه می تواند به عادی شدن رابطه میان ترکیه و آمریکا کمک کند.

به گزارش کردپرس، با این که رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه - به گفته برخی نزدیکان دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا- از ارتباط شخصی با ترامپ برای منافع ترکیه استفاده کرد اما آنکارا به دلیل برخی اقدامات آمریکا از جمله اعمال تحریم علیه ترکیه به دلیل خرید سیستم دفاع موشکی اس 400 از روسیه و حمایت این کشور از کردهای سوریه قادر به ترمیم رابطه خود با واشنگتن نشد.

با توجه به این که جو بایدن، رییس جمهور آمریکا از سیاست های اردوغان به شدت انتقاد کرده و افراد منتقد به سیاست های ترکیه برای اداره امور منطقه منصوب کرده است، کارشناسان نسبت به بهبودی سریع رابطه میان ترکیه و آمریکا ابراز بد بینی کرده اند.

نشریه فایننشال تایمز یکی از موارد مورد اختلاف میان آمریکا و ترکیه را همکاری واشنگتن با حزب کردی اتحاد دموکراتیک سوریه عنوان کرده که بر مناطق کردنشین سوریه حاکم است.

این نشریه تاکید کرده است که موانع زیادی بر سر عادی شدن روابط میان ترکیه و آمریکا وجود دارد و برای برقراری رابطه ای عادی لازم است آمریکا دست از حمایت از حزب کردی YDP در سوریه بر دارد، تحریم ها علیه آنکارا را لغو کند، با بازگشت ترکیه به برنامه تولید جنگنده اف 35 موافقت کند و به بهبود رابطه ترکیه با اتحادیه اروپا کمک کند.

اما این نشریه به رهبران ترکیه نیز توصیه کرده است که برای کاستن از احساسات ضد آمریکایی و بدبینی به غرب در داخل ترکیه تلاش کنند.

کد خبر 4157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha