دلایل شکست سفر هیأتهای اقلیم کردستان به بغداد درباره مسائل مربوط به بودجه

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک سیاستمدار کرد تأکید کرد: سفر هر هیأتی از اقلیم کردستان به بغداد، به دو دلیل به شکست می انجامد و دولت اقلیم کردستان به آسانی درآمدهای مرزها و نفت اقلیم کردستان را به دولت مرکزی تحویل نخواهد داد. زیرا این درآمدها تحت سلطه و کنترل شخصیت های متنفذ و مشهور و دفتر سیاسی دو حزب اصلی اقلیم کردستان هستند.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "بیستون فایق" سیاستمدار کرد و عضو سابق فراكسيون تغيير در پارلمان اقلیم کردستان در این باره گفت: تصمیم اقلیم کردستان برای اعزام هیأت مذاکره کننده به بغداد برای مذاکره و گفتگو درباره بند مربوط به گذرگاههای مرزی و درآمدهای نفتی به شکست خواهد انجامید و به دو دلیل اصلی به نتایج مورد نظر را به دنبال نخواهد داشت.

فایق افزود: دلیل اول آن است که دولت اقلیم کردستان، تصمیماتی را دنبال می کند که شخصیت های سیاسی مشهور دارای نفوذ و کمیته سیاسی دو حزب اصلی اتخاذ می کنند و هیچ گونه توجهی به مطالبات مردم کردستان درباره همکاری با دولت مرکزی ندارد. از این رو، هر هیأتی که از سوی اقلیم کردستان به بغداد اعزام می شود به دلیل اصرار بر عدم تغییر مواضعش درباره دولت مرکزی و در نتیجه پیگیری منافع شخصی و حزبی آن، با ناکامی مواجه خواهد شد.

این نماینده سابق پارلمان اقلیم کردستان همچنین گفت: دومین دلیل، آن است که شخصیت های مذکور، اصولا کنترل این گذرگاههای مرزی را در راستای منافع خودشان و احزابشان در اختیار دارند و در مقابل تصمیمات دولت مرکزی تسلیم نخواهند شد. از سوی دیگر، این شخصیت ها و احزاب در زمینه درآمدهایشان از صادرات نفت اقلیم کردستان هیچ گونه وضوح و شفافیتی ندارند.

به گفته بیستون فایق، اقلیم کردستان، هر اندازه که به عدم همکاری دولت مرکزی معترض باشد بیش از دو یا سه ماه قادر به مقاومت نخواهد بود و مجبور به تغییر مواضعش خواهد شد.

کد خبر 416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha