وزارت دفاع ترکیه درباره آمار جانباختگان پنهان کاری می کند

سرویس ترکیه - دوران کالکان در سخنانی مدعی پنهان کاری دولت ترکیه در زمینه تعداد جانباختگان جنگی شد.

به گزارش کردپرس، دوران کالکان عضو کمیتە مرکزی حزب کارگران کردستان (PKK) در سخنانی خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه را متهم به پنهان کاری درباره اعلام آمار جان باختگان جنگی کرد و از خانواده های جانباختگانی که نامی از آنها در فهرست وزارت دفاع نیامده، خواستار افشای حقیقت شد.

کالکان در گفتگو با تلویزیون مدیا خبر گفت: «خلوصی آکار درباره عقب نشینی نیروهایش دروغ گفته است، آنها در حقیقت فرار کرده اند. مرکز مطبوعات و انتشارات نیروهای مدافع خلق (HPG) بارها و بارها بە این مسئلە اشارە کردە است کە آنها حتی اجساد جان باختگان خود را نیز می سوزانند.»

او با اشاره به بیانیه اخیر انجمن «خانواده های نظامیان جانباخته ای که شهید محسوب نمی شوند» مدعی شد: «من از طریق رسانەها پیگیری کردەام کە می گویند از سال 2012 بە بعد نزدیک بە سە هزار مورد ثبت شدە است کە هیچگاە هویت و سرنوشت آنان معلوم نشدە است. از طرف دیگر هم اعلام می کنند کە لیستی در دست نیست، گزارشی هم وجود ندارد. یعنی بە این شیوە مخفی کاری می کنند. مسئولان می گویند کە سربازان خودکشی کردەاند. چنین مسئلەای نشان دهندە واقعیتی است کە در جریان است.»

کالکان از خانواده نظامیان جان باخته در جنگ که نامشان در فهرست جانباختگان جنگی نیست، خواست تا بدون ترس این موضوع را افشا کنند. او اعلام کرد که گروه های دموکراتیک و مبارز کرد در این زمینه از خانواده های این نظامیان حمایت خواهند کرد.

لازم به ذکر است، در هفته ای که گذشت اعضای انجمن خانواده های «جانبختگان جنگی که جزو شهدای جنگی محسوب نمی شوند» اعلام کردند که سبب مرگ بسیاری از نیروهای نظامی که درمناطق عملیاتی از جمله جولمرگ، حکاری و شرناخ کشته شده اند، از سوی مسئولان خودکشی اعلام شده است.

برای خواندن جزئیات این خبر می توانید به اینجا مراجعه کنید.

کد خبر 41905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha