فرودگاه سنندج بین المللی شود/ ردیفی در بودجه برای شهر خلاق موسیقی در نظر گرفته شود

سرویس کردستان- نماینده مردم سنندج، دیوانده و کامیاران در مجلس شورای اسلامی خواستار بین المللی شدن فرودگاه سنندج با توجه به موقعیت آن و همچنین در نظر گرفتن ردیف بودجه ای برای شهر خلاق موسیقی شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، محسن فتحی در یازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه کردستان که با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تشکیل شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه لایحه بودجه سال۱۴۰۰ از سوی مجلس شورای اسلامی به دولت بازگردانده شده است، انتظار می‌رود ردیف اعتباری به شهر خلاق موسیقی سنندج در این لایحه اختصاص داده شود.

وی همچنین خواستار بهره برداری از منطقه ویژه اقتصادی مریوان شد و یکی از مشکلات مطرح استان را مربوط به آب شرب عنوان و ابراز امیدواری کرد که با اقدامات انجام شده شاهد ارتقای کیفیت آب شرب به ویژه در سنندج باشیم.

فتحی یادآور شد: همچنین مسوولان کشوری وعده دادند تا قبل از پایان دولت دوازدهم بلیط سفر تهران - سنندج با قطار را برای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تهیه کنند تا همه شاهد بهره‌برداری از این طرح باشند.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی به مسئله نایسر هم گریزی زد و در این باره گفت: ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج با جمعیت بیش از ۷۰ هزار نفر دارای مشکلات متعددی بوده و توسعه و رفع مشکلات آن نیاز به اختصاص بودجه بیشتری برای رفع معضلات و نیازهای این ناحیه است.

وی با بیان اینکه منطقه اقتصادی بانه بزودی افتتاح می‌شود و امیدواریم تا پایان دولت اقدام اساسی هم در خصوص منطقه اقتصادی مریوان هم انجام شود، یادآور شد: رییس جمهور سال ۹۶ بیانیه اقوام و مذاهب را مطرح کرد و انتظار داریم بخشی از ۱۰ ماده این قانون را تا پایان دولت اجرا کنند و توجه ویژه ای به نیروی کُرد و اهل سنت داشته باشند.

اعتبار ۹ تخت ویژه در بیمارستان کوثر سنندج تامین شده است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان هم در این جلسه از تامین اعتبار ۹ تخت ویژه در بیمارستان کوثر سنندج خبر داد.

بهرام نصراللهی زاده در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال به پروژه راه آهن همدان - سنندج تخصیص یافته است، اظهار داشت: امروز می توانیم ادعا کنیم با توجه به سرمایه‌گذاری‌های کلانی که در این استان انجام شده این استان روی ریل توسعه قرار گرفته است.

بهرام نصراللهی زاده با بیان اینکه بزرگترین پروژه‌های زیربنایی و زیرساختی استان در سخت ترین سال های مالی کشور به اجرا درآمده است، افزود: کردستان سومین استان کشور از نظر رشد بودجه در لایحه بودجه ۱۴۰۰ است به طوریکه در مجموع ۷۶ درصد بودجه استانی افزایش پیدا کرده است.

وی یادآور شد: پروژه احداث جاده جدید سنندج - مریوان با یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده آماده افتتاح است و علاوه بر آن تصفیه خانه های بیجار، حسن آباد یاسوکند و کامیاران و سد رمشت طی یک سال اخیر به بهره برداری رسید و سد امیرآباد هم تا پایان دولت دوازدهم آبگیری می شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: از دیگر اقدامات انجام شده در یک سال گذشته می‌توان به افتتاح بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی سقز، سالن ورزشی سرپوشیده ۶ هزار نفری سنندج و اجرای ۱۳۰ پروژه ورزشی در سطح استان اشاره کرد.

نصراللهی زاده اضافه کرد: سال گذشته موافقت نامه احداث ۲ هزار واحد مسکونی محرومین در استان مبادله شد که تاکنون یک هزار و ۷۰۰ واحد آن به بهره برداری رسیده است و ۳۰۰ واحد باقی مانده تا پایان سال به صاحبان آنها تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای دولت یازدهم شاخص راه روستایی آسفالته در استان ۳۳ درصد بود، افزود: طی این مدت یک هزار کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت شد و با این اقدام ۱۷ درصد شاخص راه روستایی در استان افزایش پیدا کرد.

کد خبر 4207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha