دستگیری 228 شهروند سرکانی و گره‌سپی توسط ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن

سرویس سوریه - دویست و بیست و هشت تن از شهروندان سرکانی و گره‌سپی در طول سال گذشته توسط ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن دستگیر شده‌اند.

به گزارش کردپرس، اخیرا موارد دستگیری به خصوص دستگیری فعالان مدنی توسط نیروهای ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن در سرکانی و گره‌سپی افزایش یافته است.

بر اساس خبر منتشر شده در آژانس خبری نورس‌پرس، سازمان حقوقی دفاع از قربانیان جنگ سوریه، گزارش سالانه خود درخصوص موارد نقض حقوق بشر در دو ناحیه گره‌سپی و سره‌کانی را منتشر کرد.

در این گزارش اعلام شد که در سال ۲۰۲۲ بیش از ۲۲۸ شهروند این دو ناحیه توسط نیروهای ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن دستگیر شده‌اند که از سرنوشت ۱۳۰ تن از آنان که شامل هفت زن و دو کودک نیز می‌شود، خبری در دست نیست.

بر اساس گزارش این سازمان، تخمین زده می‌شود که در سال گذشته موارد دستگیری افزایش یافته است و شاهدان عینی نیز هدف از دستگیری این افراد را ایجاد ترس و مجبور ساختن این افراد برای ترک منطقه، اظهار می‌کنند.

اتهاماتی که به این افراد زده می‌شود شامل ارتباط با مدیریت خودگردان، ورود غیرقانونی به خاک ترکیه یا توهین به نام و آوازه گروه‌های مسلح مستقر در این مناطق هستند.

کد خبر 42232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha