وزارت خارجه آمریکا  پرونده دستگیرشدگان اعتراضات منطقه بادینان اقلیم کردستان را پیگیری می کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده کرد عضو همپیمانی امید در مجلس عراق اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا اقدامات لازم برای پیگیری موضوع افراد دستگیر شده در اعتراضات منطقه بادینان اقلیم کردستان را بررسی و پیگیری می کند.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری ملت، سرکوت شمس الدین نماینده کرد و عضو همپیمانی امید در مجلس عراق اعلام کرد که به عنوان نماینده این همپیمانی در دیداری با نمایندگان وزارت خارجه آمریکا موضوع افراد دستگیر شده در اعتراضات منطقه بادینان اقلیم کردستان را به اطلاع آنان رسانده است.

وی افزود که دولت جدید آمریکا و وزارت خارجه این کشور به صورت جدی موضوعات مربوط به آزادی بیان را در عراق و اقلیم کردستان پیگیری می کند و طی روزهای آینده اعمال فشار ها در سطحی عالی در برای رسیدگی به این پرونده آغاز می شود.

همچنین خاطر نشان ساخت که انجام این امور تا آغاز به کار مقامات جدید دولت آمریکا زمان بر خواهد بود.

سرکوت شمس الدین گفت که در این دیدار گفتگوهای اربیل و بغداد نیز مورد بررسی قرار گرفته و تاکید شده که همپیمانی امید از حل مسائل میان دو طرف در چارچوب قانون اساسی عراق حمایت می کند.

لازم به ذکر است که بیش از 16 تن از افرادی که در ماه های گذشته و در جریان اعتراضات به عدم پرداخت حقوق کارمندان و حقوق بگیران اقلیم در مناطق اربیل و دهوک دستگیر شدند، هنوز آزاد نشدە و برخی از آنان بیش از 4 ماه است که در بازداشت به سر می برند.

لازم بە ذکر است کە احمد حاجی رشید نماینده کرد عضو همپیمانی امید در مجلس عراق اعلام کرد اعضای این همپیمانی در دیدار با مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق از وی نیز درخواست کرده اند که برای آزادی افراد دستگیر شده در اعتراضات منطقه بادینان اقلیم کردستان اقدام کند.

کد خبر 4235

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha