تفاهم نامه دو پروژه آبرسانی از سد قوچم به دهگلان و قروه و از سد سیازاخ به بیجار

سرویس کردستان- تفاهم نامه ای بین شرکت آب و نیرو و قرارگاه خاتم الانبیاء به منظور دو پروژه بزرگ آبرسانی از سد قوچم به شهرستان دهگلان و قروه و آبرسانی از سد سیازاخ به شهرهای بیجار و حسن آباد یاسوکند منعقد شد.

مدیرعامل شرکت آب منظقه ای کردستان در گفت و گو با خبرنگار کُردپرس، ضمن ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم نامه ها عنوان کرد: استفاده از آب شرب سالم و پایدار از حقوق مسلم مردم این استان است و در همین راستا این شرکت در سنوات گذشته برای رسیدن به این مهم نهایت تلاش و جدیت خود را مبذول داشته است.
آرش آریانژاد در ادامه به اهمیت تامین آب شرب شهرستانهای بیجار و حسن آباد یاسوکند اشاره و عنوان کرد: آب شرب شهرستان های بیجار و حسن آباد یاسوکند از طریق سد سیازاخ دیواندره تامین خواهد شد.
او به سه تفاهم نامه مابین قرارگاه سازندگی و خاتم الانبیا و شرکت منابع آب و نیروی ایران برای آبرسانی از سد قوچم به شهرستان دهگلان و قروه و همچنین تفاهم نامه ای بین قرارگاه خاتم الانبیا و شرکت آب منطقه ای استان برای آبرسانی از سد سیازاخ به شهرهای بیجار و حسن آباد اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت آب منطقه ای از دستگاه های بزرگ اجرائی است و یکی از دغدغه های مدیران این دستگاه تامین آب شرب؛ صنعت و کشاورزی پایدار وسالم هم استانی های شریف است.
آریانژاد ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر۶۰ درصد منابع آبی مورد نیاز مردم کردستان از محل آب‌های سطحی و سدها و ۴۰ درصد نیز از طریق سفره‌های زیرزمینی تامین می‌شود، اضافه کرد: هم اکنون آبرسانی به شهر سقز از سد چراغ‌ویس، بانه از سد عباس‌آباد، شهرهای بیجار و یاسوکند از سد سیازاخ، آبرسانی به شهر مریوان از سد گاران، شهرهای قروه و دهگلان از سد قوچم و طرح آبرسانی به کامیاران از سد گاوشان در دست برنامه‌ریزی یا اجرا است.

کد خبر 4237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha