واکنش نماینده عراقی به هشدارها درباره اشغال قریب الوقوع کردستان عراق توسط ترکیه

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون دولت قانون در مجلس عراق به هشدارها درباره "اشغال قریب الوقوع اقلیم کردستان توسط ترکیه" در صورت عدم ارتباط مالی و اداری آن با دولت مرکزی  واکنش نشان داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "کاطع الرکابی" در این باره گفت: اظهارات مطرح شده درباره تلاش ترکیه برای اشغال سیاسی و اقتصادی استان های اقلیم کردستان از جمله اربیل و دهوک را غیر دقیق و خیالپردازی می دانیم. زیرا ترک ها عملا تلاش می کنند به منطقه بازگردند و برخی استان ها را بار دیگر به اشغال دربیاورند. این همان چیزی است که اردوغان در اربیل و موصل انجام می دهد. اما سرانجام این خواسته، تحقق نخواهد یافت. زیرا وضعیت منطقه تغییر کرده است.

الرکابی افزود: وضعیت کنونی، تلاش ترکیه برای حفظ حسن همجواری با عراق را می طلبد. زیرا هیچ اقدام توسعه طلبانه ای از سوی ترکیه در هیچ بخشی از عراق به سرانجام نخواهد رسید.

عضو فراکسیون دولت قانون در مجلس عراق تصریح کرد: منطقه خاورمیانه از نظر سیاسی و امنیتی در وضعیت استثنایی و بی ثباتی به سر می برد. البته بین اقلیم کردستان و ترکیه روابطی وجود دارد. اما این موضوع، در چارچوب تبعیت و دنباله روی نیست. زیرا اقلیم کردستان، تابع عراق است و هرگز خلاف این، روی نخواهد داد.

یادآور می شود سرکوت شمس الدین عضو فراکسیون امید در مجلس عراق درباره "اشغال قریب الوقوع استان های حلبچه و سلیمانیه از سوی ترکیه، در صورت قرار نگرفتن مستقیم آنها تحت مدیریت دولت مرکزی از نظر اداری و مالی" هشدار داده بود.

شمس الدین در این باره اعلام کرده بود: قرار گرفتن استان های سلیمانیه و حلبچه از نظر اداری و مالی تحت مدیریت دولت بغداد، تنها راه قانونی و مشروع برای نجات آنها از اشغال قریب الوقوع توسط ترکیه است.

کد خبر 4249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha