انتشار اخبار ی که مورد تایید دولت نیست، جرم است

سرویس ترکیه - فخر الدین آلتون نسبت به انتشار اخباری که مورد تأیید رسانه های دولتی نیست، هشدار داد.

به گزارش کردپرس، فخرالدین آلتون رئیس مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه با بیان اینکه انتشار پست‌های تایید نشده و غیر واقعی درباره زلزله در شبکه‌های اجتماعی جرم محسوب می‌شود، به شهروندان نسبت به انتشار اخباری که در رسانه های دولتی تأیید نشده، هشدار داد.

بنا بر خبر TRT، آلتون با انتشار پستی در توئیتر تاکید کرد که استفاده صحیح از انواع فناوری‌های ارتباطی برای دسترسی سریع‌تر و موثرتر به شهروندان آسیب دیده از زلزله و در انتظار نجات، بسیار حیاتی است.

آلتون مدعی انتشار محتوای غیر‌واقعی یا به اشتراک گذاری با استفاده از حساب‌های رباتیک به شکلی سازمان یافته شد و هشدار داد: «پست‌های تایید نشده و غیر واقعی که توسط افراد مخرب در فضای مجازی منتشر شده و به طور علنی اطلاعات گمراه کننده منتشر می‌کند، مطابق قانون کیفری 5237 ترکیه جرم محسوب می‌شود. در این راستا عدم توجه شهروندان به پست‌های مذکور و دنبال کردن اطلاعات مندرج در سایت‌های رسمی جهت دستیابی به اطلاعات صحیح، بسیار حائز اهمیت است.»

گفتنی است، رسانه های منتقد دولت از جمله جمهوریت و مزوپوتامیا روز گذشته یکی از اهداف اعلام وضعیت فوق العاده در مناطق زلزله زده ترکیه را پیشگیری از گسترش و انتشار اخبار توسط دولت دانستند. روزنامه جمهوریت روز گذشته در خبری نوشت: در حالی که مردم زیر آوار زلزله هستند، آلتون به دنبال مجرم پیدا کردن است.

کد خبر 42530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha