هیچ شرط و خواسته‌ای برای انتقال کمک‌های بشردوستانه نداریم

سرویس سوریه - «آمنه اوسی» معاون ریاست مشترک شورای اجرایی مدیریت خودگردان اعلام کرد که این مدیریت هیچ شرط یا درخواستی برای انتقال کمک‌ها به سایر مناطق سوریه ندارد.

به گزارش کردپرس، «آمنه اوسی» معاون ریاست مشترک شورای اجرایی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه در گفتگو با وبسایت مدیریت خودگردان اعلام کرد که مدیریت خودگردان هیچ‌ شرط و خواسته‌ای برای انتقال کمک‌های بشردوستانه ندارد.

به نوشته آژانس خبری هاوار، آمنه اوسی در گفتگو با وبسایت مدیریت خودگردان، گفت: « به عنوان مدیریت خودگردان اعلام می‌کنیم که ما سوری هستیم و کمک‌های ما برای مردم سوریه است. بنابراین هیچ شرط و خواسته‌ای برای انتقال کمک‌ها نداریم. اما دولت سوریه، مناطق تحت کنترل دولت ترکیه و حکومت اقلیم کردستان عراق از این فاجعه برای منافع سیاسی خود استفاده می‌کنند.

آمنه اوسی با بیان اینکه اگر چنین استفاده‌ای از منافع سیاسی وجود نداشت، کاروان‌های کمک‌رسانی را به گذرگاه‌ها نمی‌فرستادند، ادامه داد: «ما از بزرگی بلایی که بر سر مردم سوریه آمده است، آگاه هستیم. کمک‌رسانی یک وظیفه انسانی و ملی است. آماده کمک بی قید و شرط به طرف‌های درگیر در مناطق زلزله‌زده هستیم.»

آمنه اوسی تصریح کرد: «این نهادها باید تحت فشار قرار گیرند تا منافع خود را کنار بگذارند و تلاش خود را برای کمک به زلزله‌زدگان متحد کنند.»

دولت ترکیه از ۸ فوریه به کمک‌های بشردوستانه مدیریت خودگردان اجازه ورود به مناطق زلزله‌زده را نداده است.

در عین حال دولت سوریه اجازه داد دو کاروان کمک شامل ۱۰۰ تانکر سوخت و داروها و سایر اقلام کمکی دیگر وارد منطقه زلزله زده شوند.

منابع خبرگزاری هاوار در پایان اعلام کردند که دولت سوریه برای تایید انتقال کمک‌ها به مناطق تحت کنترل خود، شرایطی همچون اخذ هفتاد درصد این کمک‌ها را تعیین کرده است.

کد خبر 42703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha