شهرداری ارومیه باید به تعهدات پرداخت مطالبات اتوبوس داران عمل کند

سرویس آذربايجان غربی- استاندار آذربایجان غربی با اشاره به مشکلات اتوبوس داران شهر ارومیه ضمن دستور تشکیل کارگروه ویژه بررسی اختلافات اتوبوس داران با شهرداری ارومیه، از این خبر داد که به زودی بخشی از مطالبات و یارانه آنها پرداخت می شود.

به گزارش کردپرس، از روز 29 آذر ماه، 290 راننده اتوبوس‌ درون شهری ارومیه در اعتراض به کاهش درآمد ناشی از کرونا و عدم حمایت شهرداری ارومیه، دست از کار کشیدند و خواستار اختصاص یارانه‌ برای جبران خسارت شدند.

هر چند شهردار اسبق ارومیه اعلام کرده بود؛ «پیشنهادهایی برای بهبود وضعیت رانندگان اتوبوس های درون شهری ارومیه به شورای شهر ارائه کردیم که مورد موافقت اعضای شورا نیز قرار گرفته است». اما 9 دی ماه تعدادی از رانندگان به تهران رفته و برای پیگیری مطالبات خود مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

اعتصاب رانندگان بیش از دو هفته به طول انجامید و 14 دی ماه، سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه از واریز اولین مرحله پرداخت مطالبات به حساب بهره‌برداران بخش خصوصی اتوبوسرانی ارومیه خبر داد و گفت: «تمام اتوبوس های بخش خصوصی به چرخه حمل و نقل عمومی ارومیه بازگشتند».

پس از بازداشت شهردار ارومیه، این شهرداری با چالش عظیمی روبه رو شد و اکنون استاندار آذربایجان غربی شخصا دستور داد تا برای تعیین تکلیف قرارداد، یارانه و مطالبات اتوبوس داران شهر ارومیه اقدامات لازم انجام بگیرد. چراکه تا قبل از بازداشت شهردار ارومیه در اواسط دی ماه تنها یک مرحله از مطالبات رانندگان اتوبوس پرداخت شده بود.

بخشی از این مطالبات به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه؛ «تعهد شهرداری و دولت به رانندگان بخش خصوصی اتوبوس های دورون شهری است که باید برای آنها یارانه‌ای از بابت پوشش هزینه‌هایی که در مبلغ ریالی بلیط‌ها وجود دارد، پرداخت می‌شد، اما از چهار سال گذشته این مبلغ پرداخت نشده است و براساس توافق با شهردار ارومیه نیز مقرر شده بود که برای هر اتوبوس مبلغ دو و نیم میلیون به ازای چهار سال، در مجموع رقم 10 میلیون تومان در مدت زمانی چهار ماه پرداخت شود».

مدیریت نادرست و مشکلات مالی عامل فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی ارومیه

محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی شامگاه جمعه در جلسه بررسی مشکلات اتوبوس داران ارومیه با حضور نماینده ارومیه در مجلس و نمایندگان صنف اتوبوس داران، خواستار تعیین تکلیف سریع قراردادهای اتوبوس داران با شهرداری ارومیه شد.

او با اشاره به اینکه متاسفانه مدیریت درستی به دلایل مختلف از جمله مشکلات مالی در خصوص اتوبوس داران ارومیه صورت نگرفته است، افزود: کوتاهی های انجام گرفته و بی توجهی به جایگاه این صنف در حمل و نقل عمومی علاوه بر اینکه فرسودگی این ناوگان را درپی داشته است باعث شده تا اعتماد عمومی به اتوبوس به عنوان یک وسیله مطمئن کمتر شود.

شهریاری ادامه داد: کار گروهی ویژه متشکل از استانداری، شهرداری ارومیه و نمایندگان اتوبوس داران باید هر چه سریعتر تشکیل شود تا مسئله تعیین تکلیف قراردادها را نهایی کنند.

نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یک ضرورت جدی در ارومیه است

او پرداخت یارانه ثابت از طرف شهرداری ارومیه به اتوبوس ها را یک ضرورت جدی برای زنده ماندن این صنف دانست و افزود: به مشکلات مالی شهرداری ارومیه واقفیم اما باید این موضوع به طریقی قانونی حل شود.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: نمایندگان مجلس نقش مهمی در کمک به این مشکلات اتوبوس داران دارند به نحوی که با کشوری شدن مالیات بر ارزش افزوده می توان اعتبارات بیشتری به این حوزه اختصاص داد.

شهریاری از شهرداری ارومیه نیز خواست ضمن عمل به تعهدات خود هر چه زودتر در خصوص پرداخت بخشی از مطالبات اتوبوس داران اقدام نماید.

او تاکید کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یک ضرورت جدی در ارومیه است اما در صورتی که نهادهای متولی سهم و نقش قانونی خود نسبت به اتوبوس داران را به طور کامل عمل نکنند نمی توان شاهد نوسازی ناوگان بود

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

یارانه 4 ساله رانندگان اتوبوس شهری ارومیه پرداخت نشده /هفته آینده تصمیم نهایی اتخاد می شود

تجمع رانندگان اتوبوس های درون شهری ارومیه مقابل مجلس/ مصوبه شهرداری چه شد؟

پایان یک اعتصاب/ اولین مرحله مطالبات رانندگان اتوبوس درون شهری ارومیه پرداخت شد

کد خبر 4289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha