بیل های مکانیکی اجساد زیر آوار مانده را پاره پاره می کنند

سرویس ترکیه - یکی از نیروهای امداد و نجات فاش کرد که بیل های مکانیکی بدن بسیاری از اجساد زیر آوار را پاره پاره کرده اند.

به گزارش کردپرس، در حالی که 12 روز از زلزله در استان های مرعش و آنتپ ترکیه می گذرد، اخبار زیادی از متلاشی شدن اجساد به دلیل بی مبالاتی نیروهای امدادی دولتی منتشر می شود.

در تازه ترین این اخبار امروز ازگی قاراقوش یکی از نیروهای امدادی داوطلب در استان زلزله زده آدی یامان در گفتگو با خبرنگار روزنامه جمهوریت افشا کرد: «بیل های مکانیکی بدن مردم زیر آوار را تکه پاره می کنند. برای نمونه سر یکی از افرادی که زیر آوار مانده بود به وسیله یکی از این بیل های مکانیکی از تنش جدا شد. زیرا در برخی از ساختمان های تخریب شده، نه افراد بلکه تنها بیل های مکانیکی در حال آواربرداری هستند.»

قاراقوش در این مصاحبه با اشاره به این که شمار جانباختگان بالاتر از آماری است که دولت و سازمان مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه (آفاد) اعلام می کند، گفت: «کسانی که هویت آنها شناسایی نشده است، در فهرست آمار جانباختگان ثبت نمی شوند، بلکه به عنوان مفقود ثبت می شوند.»

او با انتقاد از عدم فعالیت آفاد در آدی یامان گفت: «از روز اول این احزاب سیاسی، تشکل های غیر انتفاعی، اتحادیه‌ها، انجمن‌های حرفه‌ای و دیگر سازمان‌های غیردولتی بودند که تلاش کردند کاری برای مردم زلزله زده منطقه انجام دهند. ما از روز اول آفاد را در اینجا ندیدیم. سازمان آفاد تنها چند چادر به صورت نمایشی در مقابل ساختمان استانداری برپا کرده است.»

قاراقوش همچنین از پایان عملیات امداد و نجات در آدی یامان که یکی از بیشترین خسارت ها را از زلزله دیده است، در روز ششم پس از زلزله خبر داد.

گفتنی است، پروین بولدان رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) نیز چند روز پیش با اشاره به موضوع آسیب دیدن اجساد توسط بیل های مکانیکی، خواستار پیشگیری از این اتفاق شد.

کد خبر 42906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha