خرافات، جان گرگ بیچاره در بوکان را گرفت

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان از کشف لاشه یک قلاده گرگ که چهار دست و پای وی قطع شده بود، در حاشیه یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش کردپرس، آوات بازیار در این باره افزود: : در بررسی های اولیه مشخص شد که این قلاده گرگ کشته شده و سپس چهار دست و پای آن با استفاده از تبر یا اجسام برنده دیگر قطع شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: لاشه این قلاده گرگ از محل منتقل و پیگیری شناسایی عامل یا عاملان این کار با همکاری نیروی انتظامی در دستور کار قرار گرفت.

بازیار از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه حیوان آزاری و کشتن حیوانات وحشی توسط افراد و تخریب محیط زیست، با تماس با شماره ۱۵۴۰ ماموران یگان حفاظت این اداره را مطلع کرده و در مواجهه با حیوانات وحشی ضمن رعایت جانب احتیاط از هرگونه حمله به آنها پرهیز کنند.

انتشار تصاویری از لاشه یک قلاده گرگ در فضای مجازی باعث نگرانی دوستدان محیط زیست در این شهرستان شده است و آنها خواستار پیگیری سریع اداره محیط زیست و دستگاه قضایی برای شناسایی و مجازات عامل یا عاملان آن شده بودند.

بر اساس خرافات موجود؛ همراه داشتن بخشی از استخوان ‌های مچ دست و پای گرگ «جگه گورگ» برای انسان، خوشانسی و خوش اقبالی به همراه دارد.

در ماده ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی، آمده است؛ «هر کس بر خلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به شکار یا صید حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده کند به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد».

با نگاهی به متن این ماده قانون مشخص می‌شود، این قانون عملاً حیوان آزاری به معنای واقعی خود را جرم تلقی نکرده و با یک نگاه حداقلی صرفاً مسموم، تلف و ناقص کردن حیوان و شکار غیرمجاز آن را جرم و برای آن مجازات تعیین کرده است.

مجازاتی که از ١٥٠ هزار تومان تا یک میلیون و ٨٠٠ هزار تومان برای فرد حیوان آزار تعیین شده است، در قبال درآمد میلیونی آنها از کشتار حیوانات آنقدر ناچیز است که عملا قدرت اجرایی این ماده قانونی را ملغی می کند.

اوج گیری خرافات، دامن حیات وحش را گرفته، کشتن و سلاخی کردن مار و گرگ و ... برای بخت گشایی و جذب محبت و دفع جن، دکانی شده برای عده ایی رمال که خون می ریزند و مثلا بخت باز می کنند. اما نقش ارگان های نظارتی کجاست؟!

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

خون ریختن برای بخت گشایی؛ وقتی خرافات بلای جان حیوانات می شود!

کد خبر 42982

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha