کرمانشاه صاحب ۲۴ مدرسه محیط زیستی شد

سرویس کرمانشاه _ مدیرکل آموزش و پرورش استان از افتتاح ۲۴ مدرسه محیط زیستی در سطح تمام نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش کردپرس، سلمان محمدی با اعلام این خبر گفت: در این مدارس سعی شده تمام اصول و استانداردهای محیط زیستی مانند تفکیک زباله خشک و تر و استفاده بهینه از انرژی مانند استفاده از لامپ کم مصرف، سیستم گرمایشی هوشمند که پس از پایان کار مدرسه خود به خود خاموش شود رعایت شود.

وی با بیان این‌که این مدارس با عنوان دوست‌دار طبیعت طراحی شده اند؛ اظهار کرد: داشتن فضای سبز مناسب و کلاس ویژه آموزشی – توجیهی مراقبت و نگهداری محیط زیست با حضور کارشناسان اداره کل محیط زیست استان از دیگر مزیت‌های مدرسه‌های محیط زیستی است.

محمدی همچنین با اشاره به این‌که در تمام ۲۴ نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان یک مدرسه محیط زیستی افتتاح شده است، خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری اداره کل محیط زیست با هدف آموزش اهمیت فراوان مسائل محیط زیست برای زندگی امروز ما به دانش آموزان در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین بیان داشت: دانش‌آموزان این مدارس، به عنوان همیاران طبیعت در سامانه محیط زیست ثبت‌نام خواهند شد و امیدواریم به توسعه فرهنگ توجه و به مسائل زیست محیطی در جامعه و خانواده کمک کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگر از سخنان خود، از اجرای طرح پرورش ۱۳۰ هزار نهال توسط دانش‌آموزان مقطع ابتدایی خبر داد و گفت: این طرح به کمک اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اجرا می‌شود.

محمدی توضیح داد: در این طرح دانه‌های درختان بومی استان با کیسه و ظرف به دانش‌آموزان مقطع ابتدایی داده می‌شود که آن را در منزل کاشت و نگهداری کنند و در اردیبهشت ماه سال آینده پس از جوانه زدن دانه‌ها آن را تحویل می‌دهند تا در گلخانه به مدت یکسال نگهداری و پرورش داده شوند و سپس در نقاط و مکان‌هایی که اداره کل منابع طبیعی جانمایی کرده کاشت می‌شوند.

وی در پایان هدف اصلی از اجرای این طرح را فرهنگ سازی و آشنا کردن بچه‌ها با مسائل محیط زیستی و یادآوری اهمیت بالای محیط زیست برای افراد جامعه دانست.

کد خبر 43073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha