برگزاری نشست هم‌اندیشی رئیس دانشگاه ایلام و هیئت مشاوره امور دانشجویی کشور عراق

سرویس ایلام - در راستای توسعه همکاريهای علمی و بين المللی، نشست هم‌انديشی رئيس دانشگاه ايلام و هيئت مشاوره امور دانشجويی کشور عراق با عنوان «راهبردهای آموزش دانشجويان بين‌الملل» در دانشگاه ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، طاهر عليمحمدی در اين نشست با اشاره به فارغ‌التحصيلی ۷۰۰ دانشجو و تحصيل ۳۰۰ دانشجوی عراقی در دانشگاه ايلام، گفت: ما همان احساس مسئوليتی را که نسبت به دانشجويان ايرانی داريم، نسبت به دانشجويان عراقی هم داريم و تمام تلاش خود را برای خدمت به آنان به کار بسته‌ايم.

وی تصريح کرد: هم اکنون ۴۰۰ دانشجو غير ايرانی در دانشگاه ايلام مشغول به تحصيل هستند و اميدواريم در دولت جديد عراق، شاهد پذيرش تعداد بيشتری دانشجوی عراقی باشيم.

در اين نشست دکتر خالد هاشم حنون السرای رئيس هيئت مشاوره امور دانشجويی کشور عراق با بيان اينکه تحصيل دانشجويان عراقي در جمهوری اسلامی ايران برای ما مايه مباهات است، اظهار داشت: تمام تلاش خود را به کار خواهيم گرفت، تا دانشگاه‌های بيشتری از ايران و از جمله دانشگاه ايلام در ليست وزارت علوم عراق برای تحصيل دانشجويان عراقی قرار گيرند.

وی مهم‌ترين مشکلات دانشجويان عراقی برای تحصيل در ايران را اقامت و فرايند صدور مدرک عنوان کرد و گفت: حل اين دو مسئله برای دانشجويان عراقی بسيار مهم است.

دکتر خالد هاشم ادامه داد: من حامل پيام خانواده شهدای حشد الشعبی و شهدای مقاومت هستم که مايلند در دانشگاه‌های ايران تحصيل کنند و می خواهم که اين فرصت برای آنان فراهم شود.

کد خبر 43119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha