لزوم آغاز گفتگوی ملی جدی توسط دمشق برای رسیدن به راه‌حل سیاسی در سوریه

سرویس سوریه - احزاب سیاسی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه خواستار آغاز گفتگوی ملی جدی و مسئولانه از سوی دولت دمشق برای رسیدن به یک راه‌حل سیاسی در سوریه شدند.

به گزارش کردپرس، احزاب سیاسی تشکیل دهنده مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه روز چهارشنبه از دولت دمشق خواستند تا گفتگوی ملی جدی و مسئولانه را آغاز کند که منجر به راه‌حلی سیاسی در سوریه شود.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، احزاب سیاسی در مقر حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) در قامشلو دیدار کردند و در بیانیه‌ای اعلام کردند که وضعیتی که سوریه با آن روبرو است بسیار دشوار است و آغاز گفتگویی جدی منجر به پیشرفت و پیشبرد گفتگوی فراگیر ملی خواهد شد.

«سنحریب برسوم» ریاست مشترک حزب اتحاد سریانی سوریه، در مصاحبه اختصاصی با آژانس خبری نورس‌پرس اعلام کرد که مدیریت خودگردان همیشه برای گفتگو با دولت دمشق آماده است.

روز چهارشنبه نیز مجلس سوریه دموکراتیک(MSD)، دولت دمشق را به سوء استفاده از زلزله برای منافع سیاسی محدود متهم کرد و گفت که دولت سوریه ابتکارات میهنی داخلی را رد کرده است همانطور که پیشتر نیز هرگونه گفتگو را رد کرده بود.

سنحریب برسوم افزود که نشست‌های قبلی به گفتگو و توافق بر سر بسیاری از پرونده‌ها منجر نشده است و تاکید کرد که فراخوان دوباره برای گفتگو ممکن است نشانه مثبتی برای گفتگو و راه‌حل سیاسی در سوریه باشد.

در سالهای گذشته، نشست‌های متعددی بین دو طرف برگزار شده است که نتایج آن هنوز نیز اعلام نشده است، زیرا مقامات مدیریت خودگردان اصرار دارند که نقطه اختلاف بین طرفین به رسمیت شناختن مدیریت خودگردان و نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) است.

برسوم در پایان گفت: «توافق بین مدیریت خودگردان و دولت سوریه امکان پذیر است چون مسائل مورد توافق مربوط به مسئله سوریه است و افزود: « دمشق امروز در وضعیتی نیست که بتواند شرایط خود را به گفتگویی تحمیل کند.»

کد خبر 43165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha