بایدن ترکیه را به مذاکره با پ.ک.ک و جریانات کردی در سوریه ترغیب کند

سرویس جهان- بنیاد دفاع از دموکراسی ها به دولت جو بایدن توصیه کرده است ترکیه را به سمت گفتگو با جریانات کردی در سوریه سوق دهد و در داخل کشور نیز با پ.ک.ک مذاکره کند.

به گزارش کردپرس، اندیشکده دفاع از دموکراسی ها در آمریکا که به دولت آمریکا درباره سیاست های این کشور مشاوره می دهد، به دولت جو بایدن توصیه کرده است به صورت جدی با دولت ترکیه در مورد مسائل کردها در داخل ترکیه و نیز شمال شرق سوریه گفتگو کند.

بنیاد دفاع از دموکراسی ها در گزارش مبسوط خود راه حل هایی را برای بهبود شرایط در مورد مسئله کردها هم در ترکیه و هم در سوریه ارائه کرده است. این اندیشکده به واشنگتن توصیه کرده است تلاش کند رابطه ترکیه با کردهای سوریه بهبود یابد. این مسئله از طریق گفتگوی ترکیه با شاخه سیاسی یگان های مدافع خلق یعنی حزب کردی اتحاد دموکراتیک در سوریه و شورای میهنی کرد سوریه نزدیک به حکومت اقلیم کردستان عراق میسر است. از نظر بنیاد دفاع از دموکراسی ها، مذاکره آنکارا با این گروه های کردی به ایجاد اطمینان و اعتماد در آنکارا منجر شده و همچنین باعث می شود که نیروهای کرد سوریه فقط روی مبارزه با داعش متمرکز شوند. بنیاد دفاع از دموکراسی ها بر این باور است چنین رویکردی باعث کاهش همکاری های نظامی و سیاسی میان آنکارا و روسیه در مورد سوریه نیز می شود.

این اندیشکده همچنین از آمریکا خواسته است ترکیه را به مذاکره مجدد با حزب کارگران کردستان ترکیه یا پ.ک.ک ترغیب کند. بنیاد دفاع از دموکراسی ها بر این باور است که آمریکا باید با شرکای اروپایی خود همکاری کرده و از ابزارهای فرامنطقه ای در مقابل ترکیه و نیز پ.ک.ک و اقمار آن برای تسهیل روند صلح با کردها در داخل ترکیه استفاده کند.

این اندیشکده در مورد سوریه به واشنگتن توصیه کرده است رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه را از تهاجم بیشتر به کردهای سوریه باز دارد و در صورت ادامه سوء استفاده نظامیان ترکیه و یا نیروهای مورد حمایت آن از شهروندان سوریه، تحریم های حقوق بشری علیه فرماندهان و مقامات فوق اعمال کند.

بنیاد دفاع از دموکراسی ها به دولت جو بایدن توصیه کرده است، با توجه به این که نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها حدود 11000 تن از نیروهای خود را در جنگ با داعش از دست داده است، به حمایت نظامی و آموزش آنها ادامه دهد.

این اندیشکده به جو بایدن توصیه کرده است نیروهای آمریکا را در سوریه حفظ کند هر چند تاکید کرده است موثر بودن عملیات های آمریکا در سوریه، به حضور نظامی این کشور در عراق بستگی دارد. بنابراین، جو بایدن باید از پنتاگون بخواهد بررسی کند که آیا خروج نیروهای این کشور از عراق و سوریه به دستور دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا، این عملیات ها را تحت تاثیر قرار داده یا خیر. در صورتی که خروج نیروها تاثیر منفی بر عملیات های آمریکا در سوریه داشته باشد، اقدامی بر خلاف دستورات ترامپ صورت بگیرد.

کد خبر 4335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha