منصور یاواش: می توانم نامزدی در انتخابات را به عنوان وظیفه بپذیرم

سرویس ترکیه - منصور یاواش اعلام کرد که در صورت خواست رهبران اپوزیسیون نامزدی انتخابات ریاست جمهوری را می پذیرد.

به گزارش کردپرس، منصور یاواش شهردار کلان شهر آنکارا و عضو ارشد حزب جمهوری خواه خلق (CHP) که محبوبیت زیادی در بین طرفداران ملی گرای این حزب دارد، در مصاحبه ای اعلام کرد که اگر وظیفه نامزدی برای ریاست جمهوری به او محول شود، آن را خواهد پذیرفت.

در روزهای گذشته احزاب اپوزیسیون ششگانه اعلام کردند که پس از برگزاری نشست مشترک خود در تاریخ 2 مارس، نامزد مشترک مورد نظر خود را اعلام خواهند کرد.

یاواش نیز روز گذشته (سه شنبه) در مصاحبه ای با ایلکر قاراگوز مجری خبری تلویزیون فاکس ترکی، در پاسخ به پرسشی در این زمینه گفت: «من چنین خواسته ای ندارم اما اگر رهبران اپوزیسیون ششگانه به طور مشترک چنین تصمیمی بگیرند، به عنوان انجام وظیفه این کار را بر عهده خواهم گرفت.»

شهردار آنکارا اعلام کرد از هر نامزدی که از سوی احزاب اپوزیسیون ششگانه معرفی شود، حمایت خواهد کرد.

یاواش امروز (چهارشنبه) نیز با شرکت در برنامه خبری تحلیلی خلق تی وی با تکرار سخنان قبلی خود اعلام کرد که تابع آرای رهبران اپوزیسیون است. او همچنین در این برنامه گفت که در حال حاضر بیشتر بر روی مسئولیتش به عنوان شهردار پایتخت و همچنین کمک به مناطق زلزله زده تمرکز کرده است.

گفتنی است، اخبار غیر رسمی منتشر شده در این زمینه، حاکی از آن است که رؤسای احزاب ششگانه اپوزیسیون به جز مرال آکشنر رهبر حزب خوب با نامزدی کمال قلیچدار اوغلو رهبر CHP موافق هستند، با این حال آکشنر طرفدار نامزدی یاواش است. زیرا یاواش بخش ملی گرای اپوزیسیون را نمایندگی می کند.

کد خبر 43386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha