ساخت و ساز غیر مجاز در بوکان باعث انفجار گاز شد

سرویس آذربایجان غربی- شهردار بوکان گفت: بر اثر حفاری جهت ساخت و ساز غیر مجاز در معبر سی متری نالشکینه، به خط لوله منزل مسکونی مجاور آسیب رسید و باعث نشتی گاز و انفجار شد.

به گزارش کردپرس، ناصح محمّدخانی افزود: در پی حفاری جهت ساخت و ساز غیر مجاز در معبر سی متری نالشکینه، به دو باب منزل مسکونی خسارات زیادی وارد شد.

او ادامه داد: در این حادثه یک دستگاه بیل مکانیکی به صورت غیرمجاز مشغول خاکبرداری در زمین مجاور یک خانه مسکونی بود که بر اثر برخورد با لوله گاز در زیر زمین و آسیب رساندن به خط لوله باعث نشتی گاز شده بود.

محمدخانی افزود: بر اثر تجمع بیش از اندازه گاز این واحد مسکونی منفجر و خانم ۳۵ ساله‌ای که در خانه بود، دچار سوختگی شدید شد. البته تیم اطفای حریق در محل حاضر و با خاموش کردن شعله های آتش از سرایت آن به خانه‌های همجوار جلوگیری کردند و مصدوم نیز به مراکز درمانی اعزام شد.

شهردار بوکان ضمن دعوت همشهریان به رعایت اصول و توصیه های فنی و مهندسی بر خودداری از ساخت و سازهای غیر مجاز و ناایمن تاکید کرد.

به گزارش کردپرس، چند روز پیش خبرگزاری کردپرس در مطلبی با عنوان یک بام و دو هوا در شهرداری بوکان؛ انتقاد از ساخت و ساز غیر مجاز و رفع تکلیف! به انتقاد از گسترش ساخت و سازهای غیر مجاز در بوکان پرداخته و نوشته بود: «شهردار بوکان می گوید: «نتیجه ساخت و ساز های غیر مجاز و بدون رعایت اصول فنیِ مهندسی و شهرسازی رشد قارچ گونه ساختمان های نا ایمن است». این در حالی است که بر اساس تبصره هفت ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها، مأموران شهرداری مکلف هستند در مورد ساختمانها نظارت کامل داشته باشند. اگر شهرداری بوکان به این وظیفه مهم خود عمل کرده پس چرا منتقد سازه های غیر مجاز است؟»

کد خبر 43422

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha