فیشینگ اینترنت بانک در کردستان همچنان قربانی می‌گیرد

سرویس کردستان- رئیس پلیس فتا استان کردستان گفت: جستجوی سایت بانک در موتورهای جستجو باعث می شود تا شهروندانی که آدرس سایت بانک مورد نظر خود را نمی‌دانند به راحتی در دام فیشرها گرفتار شوند.

سرهنگ مهدی دانش‌پور در گفت و گو با خبرنگار کُردپرس، با بیان اینکه برخی از کاربران به دلیل ندانستن آدرس سایت اصلی درگاه بانکی اقدام به جستجوی سایت مورد نظر در موتورهای جستجوگر اینترنتی می‌کنند، اظهار کرد: به دلیل عدم ‌تشخیص آدرس سایت اصلی از جعلی بانک، با ورود به سایت‌های فیشینگ بانکی اطلاعات حساب بانکی شامل نام کاربری، رمز ورود و سایر اطلاعات آن‌ها توسط فیشرها به سرقت می‌رود.

وی با بیان اینکه مجرمان سایبری در ترفند فیشینگ از شگردهای خاص بهینه‌سازی دامنه برای موتورهای جستجوگر استفاده می‌کنند، افزود: شاکیان این پرونده‌ها در زمان جستجوی «اینترنت بانک مقصد» در صفحه اول لیست نتایج گوگل، به ‌صورت تصادفی و اشتباهی لینک مشابه اینترنت بانک مورد نظر خود را انتخاب کرده و گرفتار این تله مجرمانه می‌شوند.

سرهنگ دانش‌پور خاطرنشان کرد: میزان تراکنش مالی باعث گرایش مجرمان سایبری به سوء‌استفاده از این‌گونه خدمات بانکی شده و کاربران قبل از انجام عملیات بانکی در بستر اینترنت از صحت و سقم آدرس سایت بانک اطمینان حاصل کرده و با انتخاب نام کاربری و رمز عبور مناسب، ضمن استفاده از صفحه کلیدهای مجازی و افزونه ضد فیشینگ، از خاموش بودن سرویس‌های فیلترشکن مطمئن شوند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه سوءاستفاده‌های اینترنتی به منظور دسترسی به اطلاعات محرمانه بانکی به روش‌های گوناگونی توسط کلاهبرداران انجام می‌گردد، افزود: فیشینگ یا همان درگاه جعلی بانکی یکی از شگردهای مجرمان سایبری برای سرقت اطلاعات بانکی شهروندان است.

وی ادامه داد: شهروندان برای نیفتادن در دام فیشینگ حتما آدرس اینترنتی بانکی خود را به خاطر داشته باشند و آدرس وب‌سایت بانک مربوطه را با تایپ نمودن نشانی اینترنتی (URL) آن در نوار آدرس (Address bar) مرورگر وب مشاهده کنند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان گفت: آدرس معتبر ورود به اینترنت بانک‌ها در سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir قسمت آدرس اینترنت بانک‌ها قرارگرفته است که هم‌وطنان به‌راحتی و با اطمینان می‌توانند از آن استفاده کنند و در صورت مواجه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی با مراجعه به بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا از خدمات آنلاین و بر خط این پلیس بهره‌مند شوند.

کد خبر 4344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha