آنها پیش از من بر سر نامزدی قلیجدار اوغلو توافق کرده بودند

سرویس ترکیه - مرال آکشنر رهبر حزب خوب اتفاقات آخرین نشست اپوزیسیون و علت ترک میز ششگانه را بیان کرد.

به گزارش کردپرس، مرال آکشنر رهبر حرب خوب ترکیه در گفتگو با یک روزنامه نگار درباره اتفاقاتی که در آخرین نشست مشترک با احزاب اپوزیسیون ششکانه رخ داده بود، توضیح داد.

جانداش تولگا ایشیک روزنامه نگار ترک، در پستی در صفحه مجازی خود با اشاره به این که با آکشنر درباره اتفاقات روز دوم مارس گفتگو کرده است، از زبان آکشنر نوشت:

«تا روز دوم مارس هیچگاه درباره نامزد مشترک انتخابات حرفی به میان نیامده بود. آن روز وقتی سر میز نشستم دیدم که آنها بر سر نام آقای قلیچدار اوغلو به توافق رسیده اند. من با این امر مخالفت کردم و خواستار شدم که یکی از دو شهردار استانبول و آنکارا یعنی اکرم امام اوغلو یا منصور یاواش برای نامزدی انتخابات برگزیده شوند. آنها با من مخالفت کردند. من از آنها خواستم تا لا اقل یک نظرسنجی انجام دهیم و بر اساس آن تصمیم بگیریم.

آقای قلیجدار اوغلو از این سخن من برآشفت و از میز بلند شد. او خواست که نامش به عنوان نامزد مشترک اعلام شود. من گفتم نمی توانم بدون مشورت با اعضای حزبم این توافق را امضا کنم.

آنها گفتند: «تو امضا نکن، ما امضا می کنیم و اعلام می کنیم.» من هم گفتم در این صورت من از این میز بلند خواهم شد.

آقای باباجان و آقای داوود اوغلو برای کاهش تنش میانجیگری کردند و متنی نه با نام نامزدی مشخص بلکه مبنی بر توافق بر سر نامزد مشترک امضا شد.»

گفتنی است، در حالی که رسانه های اپوزیسیون ترکیه این خبر را همان گونه که در پست ایشیک منتشر شده بود، پوشش خبری دادند، رسانه های طرفدار دولت ترکیه این خبر را به عنوان آغاز افشاگری های آکشنر از میز اپوزیسیون تحلیل کردند.

کد خبر 43568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha