بازگشت مرال آکشنر به میز اپوزیسیون ششگانه 

سرویس ترکیه - مرال آکشنر رهبر حزب خوب پس از 48 ساعت پر اتفاق به میز اپوزیسیون ششگانه ترکیه بازگشت.

به گزارش کردپرس، مرال آکشنر رهبر حزب خوب ترکیه که دو روز پیش در نطقی آتشین از اپوزیسیون ششگانه ترکیه اعلام جدایی کرده بود، پس از گذشت 48 ساعت به میز ائتلاف ملت بازگشت.

در پی عدم تفاهم بر سر موضوع نامزدی کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق (CHP) برای انتخابات ریاست جمهوری، رهبر حزب خوب از دو روز پیش از ائتلاف ملت جدا شد. جدا شدن آکشنر از ائتلاف ملت باعث واکنش های بسیار گسترده ای از سوی سیاسیون و مردم شد. بیشتر واکنش ها در اعتراض به جدایی آکشنر از میز ائتلاف ملت بود.

در این میان آکشنر دیداری با دو شهردار آنکارا و استانبول داشت. بر اساس برخی اخبار غیر رسمی او همچنین با قلیجدار اوغلو نیز دیداری دو جانبه داشته است.

شب گذشته معاون حزب خوب در یک برنامه خبری و تحلیلی اعلام کرد که حزب خوب از اپوزیسیون ششگانه جدا نشده است، بلکه 5 حزب دیگر درخواست های حزب خوب را برای انتخاب نامزد مشترک نادیده گرفته اند که در صورت پاسخ به این درخواست ها حزب خوب به میز مذاکره باز خواهد گشت.

از سوی دیگر اسماعیل کوچوک کایا یکی از روزنامه نگاران مشهور ترکیه امروز در توئیتی از قول یکی از مقامات ارشد حزب خوب نوشت: «در این 48 ساعت رایزنی کردیم و دیدیم که با آقای قلیجدار اوغلو هم می توان در انتخابات آتی پیروز شد.»

مقامات حزب خوب اعلام کردند که درخواست حزب خوب برای انتصاب دو شهردار CHP به معاونت ریاست جمهوری از سوی 5 حزب دیگر پذیرفته شده است.

سر انجام پس از رایزنی های مختلف بین مقامات ارشد احزاب ائتلاف ملت، و احتمالا دیدارها و چانه زنی های انجام شده، مرال آکشنر امروز عصر در نشست احزاب ششگانه اپوزیسیون در مقر حزب سعادت حاضر شد.

کد خبر 43612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha