کمال قلیچدار اوغلو نامزد اپوزیسیون ترکیه و رقیب اردوغان شد

سرویس ترکیه - سرانجام کمال قلیچدار اوغلو نامزد اپوزیسیون ترکیه در انتخابات ریاست جمهوری شد و در مقابل اردوغان ایستاد.

به گزارش کردپرس، سرانجام پس از ساعت ها نشست رؤسای احزاب ششگانه اپوزیسیون ترکیه، ائتلاف ملت به طور رسمی نامزدی کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق (CHP) را در انتخابات آتی ریاست جمهوری اعلام کرد. به این ترتیب قلیچدار اوغلو در صحنه انتخابات ریاست جمهوری آتی به عنوان رقیب رو در روی رجب طیب اردوغان رئیس حزب عدالت و توسعه (AKP) و نامزد ائتلاف جمهور، خواهد ایستاد.

با بازگشت مرال آکشنر رهبر حزب خوب به اپوزیسیون ترکیه، رهبران شش حزب اپوزیسیون و مقامات ارشد این احزاب امروز از ساعت 14 بعد از ظهر به وقت آنکارا در حال مذاکره و چانه زنی بر سر میز ائتلاف ملت بودند. سر انجام دقایقی پیش تمل کارا ملا اوغلو رهبر حزب سعادت ترکیه خبر نامزدی قلیچدار اوغلو را به طور رسمی اعلام کرد.

گفتنی است هزاران تن از شهروندان ترکیه برای شنیدن خبر اعلام نامزد ائتلاف ملت از ساعت ها پیش در مقابل ساختمان حزب سعادت ترکیه جمع شده بودند. آنها با شنیدن خبر نامزدی قلیچدار اوغلو شادی کردند.

کمال قلیچدار اوغلو یک بار دیگر با تکرار سخنان سابق خود گفت درهای ائتلاف ملت برای تمام شهروندان ترکیه از هر رنگ، نژاد، زبان و آیینی باز است.

کد خبر 43623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha