اولین نطق قلیچدار اوغلو پس از اعلام نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری

سرویس ترکیه - کمال قلیچدار اوغلو در نشست فراکسیون CHP همراهان اصلی خود در مبارزات انتخاباتی پیش رو را معرفی کرد.

به گزارش کردپرس، کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق (CHP) و نامزد انتخابات ریاست جمهوری، در اولین نطق خود در نشست فراکسیون CHP در مجلس ترکیه پس از اعلام رسمی نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری همراهان اصلی خود در کارزار انتخاباتی را معرفی کرد.

قلیچداراوغلو در این سخنان از مرال آکشنر رهبر حزب خوب ترکیه، به عنوان زنی شجاع نام برد و گفت: «این دیوانگی را با خانم آکشنر پیش خواهیم برد زیرا او جوانمرد است. مبارزه ای جانانه می کند و من می خواهم همه این را بدانند. هم مهر مادرانه ای دارد و هم می داند که چطور به وقتش روی میز مشت بکوبد. من از او سپاسگزارم و می خواهم این را همه رفقا بدانند. کسانی که در زمان جدایی از ائتلاف ملت درباره او نظرهای ناروا دادند هیچ او را نمی شناسند.»

او درباره آکشنر افزود: «این را هم نمی توانم به زبان نیاورم که همانطور که خانم آکشنر وقتی لازم باشد روی میز می کوبد، همانطور هم گاهی رگ ملی گرایی اش بیرون می زند.»

قلیچدار اوغلو در ادامه با نام بردن از تمل کارا ملا اوغلو رئیس حزب سعادت ترکیه گفت: «کار را با آقای کاراملا اوغلو به انجام خواهیم رسانید. او مردی شجاع و عاقل است که راه را همواره روشن نگاه می دارد.»

او با بیان این که احمد داوود اوغلو رئیس حزب آینده مدت ها است که نخوابیده، گفت: «او کسی است که دارای پیشینه آکادمیک است و می تواند در مواقع لزوم امور را جمع و جور کند.»

قلیچدار اوغلو از علی باباجان رهبر حزب دموکراسی و پیشرفت (DEVA) به عنوان رهبری جوان نام برد و گفت: «با مشارکت این رهبر به فلاکت ترکیه پایان خواهیم داد.»

او از اویسال پلتکین رهبر حزب دموکرات ترکیه به عنوان رهبری جوان و شجاع نام برد که یادآور خوی مندرس و دمیرل است.

رقیب اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری، در ادامه از اکرم امام اوغلو شهردار کلان شهر استانبول به عنوان پسرش، و از منصور یاواش شهردار آنکارا به عنوان دوست و همراهش نام برد و گفت که در مبارزات انتخاباتی این دو نفر نیز با او همراهی خواهند کرد.

کد خبر 43667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha