دیدار رییس قوه قضائیه ایران با اقشار مختلف مردم عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز با اقشار مختلف مردم عراق در شهر بغداد دیدار کرد

به گزارش کردپرس به نقل از ایرنا، آیت الله «سید ابراهیم رییسی» رییس قوه قضاییه امروز (پنجشنبه) در ادامه سفر خود به عراق در جمع اقشار مختلف مردم این کشور حضور یافت .

سالن مملو از شهروندان عراقی است که برای استقبال و دیدار با مقام عالی دستگاه قضا جمهوری اسلامی ایران گردهم آمده اند.

در سالن محل سخنرانی ؛ تصاویر بزرگ فرماندهان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس و شهید حاج ابومهدی المهندس معاون پیشین سازمان الحشد الشعبی عراق نصب شده است و سرودهای حماسی و انقلابی هم اکنون در حال پخش است.

شماری از شخصیت های سیاسی و دینی عراقی نیز در این مراسم حضور دارند.

آیت الله رییسی قرار است در ادامه این مراسم سخنانی را ایراد کند.

رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در راس یک هیات بلندپایه قضایی به دعوت «فائق زیدان» رییس شورای عالی قضایی عراق، دوشنبه شب وارد عراق شد.

وی در بدو ورود در مشهد فرماندهان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس در حومه فرودگاه به مقام این دو شهید ادای احترام کرد و تاکید کرد که پرونده قضایی دو فرمانده شهید تا حصول نتیجه لازم دنبال می شود.

آیت الله رئیسی و هیات بلندپایه همراه سپس در میان استقبال پرشور مردم عراق به حرم امامین کاظمین (ع) مشرف شدند.

وی روز بعد (سه شنبه) مورد استقبال رسمی همتای عراقی قرار گرفت و طی رایزنی ها، سه یادداشت تفاهم همکاری قضایی بین دو کشور امضا شد.

ایشان همچنین در ادامه سفرش با نخست وزیر، رییس جمهوری و رییس پارلمان عراق دیدار کرد.

رییس قوه قضائیه همچنین طی دو روز گذشته در مراسم ویژه گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سفارت ایران در بغداد حضور یافت و سخنرانی کرد.

دیدار با سران عشایر، علمای دینی، خانواده های شهدا، تعدادی از رسانه های عراقی و عربی و شخصیت ها و صاحب نظران عراقی از دیگر دیدارهای مهمی بوده که رئیس قوه قضائیه در بغداد داشته است.

کد خبر 4591

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha