بزرگترین بازارچه کالاهای خارجی مهاباد طعمه حریق شد

سرویس آذربایجان غربی- رئیس سازمان آتش نشانی مهاباد گفت: ۲۰ درصد از بزرگترین بازارچه کالاهای خارجی مهاباد شب گذشته در آتش سوخت و ارزش تقریبی میزان خسارت اولیه بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان برآورد می شود.

رحمان احمدی در گفتگو با خبرنگار کردپرس بیان کرد: شب گذشته ساعت ۱۱:۵۰ گزارش آتش سوزی در بازارچه اصغری مهاباد گزارش شد و بلافاصله نیروهای آتش‌نشانی با ۴ ماشین سنگین و سه ماشین سبک در محل حاضر شدند.

او اضافه کرد: متاسفانه به دلیل اینکه دسترسی به داخل بازارچه قدیمی ممکن نبود و آتش هر لحظه در حال گسترش بود از این رو با هماهنگی ماشین‌آلات شهرداری دیوار ورودی بازارچه تخریب شد تا همکاران بتوانند وارد محل شود.

احمدی با اشاره به اینکه ورودی مناسبی برای ورود آتش‌نشانان به بازارچه وجود نداشت، ادامه داد: آتش دقیقاً از همان به محل سایر مغازه ها سرایت می کرد و امکان ورود آتش نشانان با تجهیزات، به داخل بازارچه فراهم نبود، بنابراین دیوار تخریب شد تا آتش‌نشانان بتوانند وارد شوند.

رییس سازمان آتش نشانی مهاباد با بیان اینکه حدود ۲۰ درصد از مغازه های بازارچه طعمه حریق شد، گفت: بازارچه حدود ٣٠٠ مغازه دارد در این حادثه 20 درصد آن شامل ۵۰ مغازه با همه اجناس و کالاها خاکستر شد و تخریب زیادی هم به بازارچه وارد شد.

او ادامه داد: به دلیل حجم گسترده آتش در این عملیات ۶۰ نفر از پرسنل آتش نشانی شامل ۵۰ نفر از آتش نشانان مهاباد و ۱۰ نفر از شهرهای میاندوآب، نقده و پتروشیمی مهاباد هم شرکت داشتند و آتش در ساعت سه بامداد مهار شد و نیروهای آتش‌نشانی جهت ایمن سازی محیط همچنان در محل حاضر بودند تا مبادا دوباره آتش گسترده شود.

احمدی با اشاره به ازدحام مردم و خودروها در مسیر حادثه بیان کرد: مردم برای کمک آمده بودند اما متأسفانه ازدحام آنها باعث مزاحمت برای کار آتش‌نشانان شده بود.

رییس سازمان آتش نشانی مهاباد با اشاره به اینکه هنوز علت آتش سوزی مشخص نشده است، گفت: در این حادثه 4 نفر مصدوم شدند که 2 نفر از آنها نیروهای آتش نشانی مهاباد و 2 نفر هم مردم بودند.

او در پایان گفت: هنوز خسارت مالی این حادثه برآورده نشده است اما احتمالا بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان خواهد بود.

کد خبر 4641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha