انتقاد از سکوت اربیل و بغداد درباره نقض حاکمیت عراق توسط ترکیه

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ارشد اتحادیه میهنی در استان نینوا، اعلام کرد دولت مرکزی و دولت اقلیم کردستان درباره پیشروی ترکیه در استان های دهوک و موصل، با در پیش گرفتن سیاست سکوت مطلق، هیچ گونه موضعی در این باره اتخاذ نکرده اند.

به گزارش کردپرس به نقل از العهد نیوز، "نزار جوهر" در این باره گفت: اتحادیه میهنی پیشروی و تجاوز اخیر ترکیه در استان های دهوک و موصل و نقض حاکمیت عراق را به شدت محکوم می نماید. این در حالی است که هیچ بیانیه یا موضعی رسمی از سوی دولت مرکزی و اقلیم کردستان، صادر نشده است.
نزار جوهر افزود: حمله اخیر ترکیه باعث آسیب رساندن به شهروندان بی دفاع در روستاهای مرزی استان دهوک و همچنین شهر شنگال (در استان نینوا) شده است و حملات مذکور همچنان ادامه دارد و بر اثر آن شماری از شهروندان بی دفاع کشته شده اند و تعداد زیادی از خانواده های منطقه، از بیم از سرگیری مجدد حملات، خانه و کاشانه شان را ترک کرده اند.
عضو ارشد اتحادیه میهنی تصریح کرد: تجاوز ترکیه، از طریق ایجاد پایگاه "زلیکان" در منطقه بعشیقه ادامه دارد و هیچ کسی برای ممانعت از اقدامات ترکیه در این زمینه و جلوگیری از برپایی پایگاهها یا صدور بیانیه محکومیت در این باره اقدام نکرده است.

کد خبر 4646

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha