ضرورت تامین مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی در دهلران

سرویس ایلام - فرماندار شهرستان دهلران در تماس تلفنی با وزیر صنعت، معدن و تجارت مسایل و مشکلات حوزه صنعت و معدن شهرستان را با وی در میان گذاشت و گفت: تامین مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی در دهلران ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، مجید عسگری به بحث تامین مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی در شهرستان اشاره کرد و گفت: تامین روغن خوراکی از مشکلاتی است که علیرغم کنترل وضعیت بصورت نسبی اما نیازمند کمک ویژه در تامین این کالا هستیم و شرکت های تامین کننده بر خرید اجباری کالای اضافی تاکید دارند ولی ما در شهرستان چنین اجازه ای را نداده ایم.

فرماندار دهلران تامین کالاهای شب عید از جمله میوه ، خشکبار ، کیف و کفش را از دیگر موضوعات برشمرد و تاکید کرد: امیدواریم با توجه به مرزی بودن شهرستان و حضور پنج هزار عشایر سایر استان ها در این خصوص توجه ویژه به دهلران شود.

عسگری با اشاره به وجود شهرک صنعتی دهلران و ۵۳ واحد صنعتی این شهرک یادآور شد: از این تعداد تنها ۱۹ واحد غیرفعال و مابقی فعال هستند که برای واحدهای غیرفعال باید چاره اندیشی و رفع مشکل شود تا به چرخه کار و تولید برگردند.

وی به تولید ۹۰ درصد نفت و گاز غرب کشور در دهلران پرداخت و اضافه کرد: ۳۰۰ هزار بشکه در روز تولید ظرفیت اسمی داریم که با توجه به شرایط کنونی این ظرفیت کمتر شده و هم اکنون در صنایع پائین دست نفت و گاز ان جی ال و پتروشیمی دهلران در حال اجرا هستند.

فرماندار دهلران گفت: ان جی ال دهلران با ۵۸ درصد پیشرفت در حال اجراست و تامین اعتبار ال سی و ارز برای این پروژه در جهت تسریع عملیات آنها ضروری است.

عسگری یکی از پروژه های شهرستان با ظرفیت اسمی سه هزار و ۳۰۰ تن در روز را کارخانه سیمان عنوان کرد و افزود: برای این پروژه با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی ۳۳ میلیون یورو و ۲ هزار میلیارد ریال هزینه شده که همه تجهیزات برای ادامه تکمیل آن پای کار است.

وی اظهار داشت: با وجود تلاش برای رفع مشکلات این کارخانه در کارگروه رفع موانع تولید استان اما سرمایه گذار پای کار نیست و نیاز است سرمایه گذاران دولتی ایدرو و ایمیدرو در بحث تملک ورود کنند.

فرماندار دهلران به تصویب بازارچه و گذر مرزی چیلات هم اشاره کرد و گفت: زیرساخت های مورد نیاز برای رونق این مرز فراهم بوده و نیاز است رایزنی ها با طرف عراقی برای پای کار آمدن انها بیشتر شود.

عسگری به مشوق های شورای توسعه امینت پایدار در شرق و غرب و بویژه در خصوص سرمایه گذاری اشاره و تاکید کرد: نیاز است این مشوق ها عملیاتی شوند.

وی با اشاره یه تصویب ۲ ناحیه صنعتی و صنایع پائین دست پتروشیمی در شهرستان یادآور شد: این نواحی صنعتی نیز در آینده نزدیک راه اندازی خواهند شد.

وزیر صمت نیز در این تماس تلفنی قول پیگیری برای رفع این مشکلات را داد و گفت: مشکلات کارخانه سیمان به جد پیگیری می شود و مرز چیلات نیز در حوزه کاری این وزارت خانه حتما موضوع آن پیگیری خواهد شد.

علیرضا رزم حسینی افزود: برای گشایش اعتباری ان جی ال و پتروشیمی دهلران نیز موضوع را با مقامات مسئول منعکس خواهم کرد.

کد خبر 4690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha