PKK: ارتش ترکیه با دست آلوده به خون شهروندان خود از گاره عقب نشینی کرد

سرویس ترکیه – مرکز اطلاع رسانی PKK در بیانیه ای از پایان عملیات نظامی ارتش ترکیه در منطقۀ گاره خبر داد و اعلام پیروزی کرد.

به گزارش کردپرس، نیروهای مدافع خلق (HPG)، شاخۀ نظامی حزب کارگران کردستان (PKK)، در بیانیه ای ضمن تأیید پایان یافتن درگیری ها در منطقۀ گاره در اقلیم کردستان، اعلام کرد ارتش ترکیه از این منطقه عقب نشینی کرده است.

مرکز اصلاع رسانی HPG در بیانیه ای ادعا کرد ارتش ترکیه در این عملیات ضربات شدیدی از نیروهای این گروه دریافت کرده و وادار به عقب نشینی شده است.

این در حالی است که خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه روز گذشته ادعا کرد عملیات پنجۀ عقاب 2 در گاره به اهداف خود دست یافته و به پایان رسیده است.

در بیانیۀ HPG آمده است: «عملیات اشغال گرانۀ حکومت ترکیه در منطقۀ گاره و مناطق دفاعی مدیا پس از شکست ارتش این کشور، صبح 14 فوریه به پایان رسید.»

لازم به ذکر است HPG در بیانیۀ خود به اتهام کشتن غیرنظامیان زندانی که از سوی وزیر دفاع ترکیه مطرح شده بود واکنش نشان داد و ضمن تأکید بر این که این افراد غیر نظامی نبوده و اسیر جنگی از اعضای سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت)، ارتش و پلیس این کشور بوده اند، اعلام کرد این افراد در بمباران ها و گلوله باران ها ارتش ترکیه کشته شده اند.

در بیانیۀ HPG در این باره آمده است: «علی رغم این که می دانستند در آن اردوگاه اسرای جنگی نگهداری می شوند، جت های جنگنده به بمباران اردوگاه ادامه دادند. این بمباران ها که سه روز به طول انجامید و درگیری های داخل و خارج اردوگاه به مرگ تعدادی از اعضای میت، سربازان و نیروهای پلیس که توسط ما دستگیر شده بودند، منجر شد. برای کسانی که دانش ابتدایی نظامی دارند روشن است که کسی در این گونه حملات زنده نمی ماند. این حملات با هدف آزاد کردن زندانی ها صورت نگرفت، بلکه برای کشتن آنها بود. تنها کسی که مسئول مرگ این افراد است، خلوصی آکار است.»

کد خبر 4770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha