دستگاه های اجرایی کردستان، 123 ملک مازاد دارند

سرویس کردستان- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان گفت: در سال جاری 123 ملک مازاد بر نیاز دستگاه‌های اجرایی استان شناسایی شده که مجوز فروش آنها به زودی صادر می‌شود و بنا بر برآورد اولیه فروش این املاک یک هزار و 500 میلیارد تومان را نصیب استان می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، محمدعظیم ملک ظهر امروز در دیدار اعضای شورای واحدهای تابعه وزارت امور اقتصاد و دارایی در کردستان با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: بیشتر در بحث سیاست‌های اقتصادی فعالیت و رسالت‌های این سازمان تعریف شده تا بتوانیم نقشی در حوزه اقتصاد کشور داشته باشیم.

وی افزود: در کردستان در دو حوزه خزانه‌داری و نظارت مالی فعالیت های سازمانی را انجام داده و از طریق نظارت مالی بر نحوه عملکرد هزینه کرد اعتبارات استانی نظارت می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان ادامه داد: در حوزه خزانه‌داری نیز تمام درآمدهای دولت در زمینه‌های مختلف به خزانه استان واریز شده و در آنجا نسبت به محل هزینه‌کرد این درآمدها تصمیم‌گیری می‌شود که این امر در بحث شفافیت مالی دستگاه‌های دولتی بسیار تاثیرگذاری دارد.

ملک یادآور شد: با توجه به مدیریتی که در خزانه‌داری این سازمان صورت گرفته اسناد خزانه منتشر شد و این امر باعث شد بیش از 70 درصد بودجه کشور از طریق واگذاری این اسناد تامین شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه با توجه به اینکه این اسناد در زمان سررسید نقد شد پیمانکاران نسبت به دریافت آن در بحث مناقصات استقبال کردند و همین موضوع شد هیچ پروژه‌ای به دلیل کمبود اعتبارات نقدی متوقف نشود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان گفت: بیش از 300 میلیارد تومان نیز از محل اسناد تسویه توانستیم بدهی‌های دستگاه‌های اجرایی به بخش خصوصی و بدهی بخش خصوصی به امور مالیاتی را شناسایی و از طریق تهاتر تسویه کنیم.

ملک اظهار کرد: همچنین در راستای تامین مالی بودجه کشور اموال غیرمنقول دستگاه‌های اجرایی که مازاد بر نیاز بودند شناسایی شد تا بتوان به بودجه استان کمک شود که در سال 99 با شناسایی 123 ملک مجوز فروش آنها صادر شده که برآورد اولیه فروش این املاک یک هزار و 500 میلیارد تومان است که 100 درصد آن به استان می‌رسد.

وی افزود: در بحث فعالیت مرکز سرمایه‌گذاری نیز طی چند سال اخیر چند سرمایه‌گذار خارجی جذب شده‌اند که بیش از 10 شرکت با حجم سرمایه‌گذاری 643 میلیون دلار فعالیت می‌کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان ادامه داد: در بحث سهام عدالت نیز 73 درصد شهروندان کردستانی سهامدار هستند که بیش از 70 درصد آنها به طور غیرمستقیم سهامداری می‌کنند و ارزش این سهام بیش از 9 هزار میلیارد تومان بوده است.

ملک یادآور شد: در بحث سهام عدالت کمک بزرگی از سوی دولت به مردم کشور شد و در شرایط بد اقتصادی کشور بیش از 500 هزار میلیارد تومان به 49 میلیون مشمول سهام عدالت پرداخت شد.

کد خبر 4782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha