تله كابين  تاق بستان بايد در چارچوب قانون اجرايي شود

سرویس کرمانشاه_ استاندار کرمانشاه گفت: با اجراي پروژه تله کابین موافق هستم ولي اجراي آن حتماً بايد در چارچوب قانون باشد زيرا در غير اينصورت استان دچار مشكل مي شود.

به گزارش کردپرس؛ "هوشنگ بازوند" در نشست اعضاي شوراي اسلامي استان، با اشاره به جايگاه شورا در قانون اساسي اظهار داشت: اگر بعد از حدود 22 سال هنوز جايگاه شوراها به صورت مطلوب شكل نگرفته بايد اين موضوع آسيب شناسي شود كه عمده اين مسائل به ارتباط شوراها با مديران و از سوي ديگر به عملكرد خود شوراها برمي گردد.

وي با بيان اينكه ريشه شورا در مردم سالاري ديني مبتلور مي باشد، ادامه داد: ما وظيفه داريم كه در راستاي تقويت شوراها تلاش كنيم و از سوي ديگر اعضاي شوراها نيز وظيفه دارند كه به خوبي به وظايف خود عمل كنند و اينكه نظام جمهوري اسلامي تصميم گرفته يكسري اختيارات را به مردم با تشكيل شوراها واگذار كند در راستاي تحقق مردمسالاري ديني است كه بر اين اساس يكسري از اختيارات كشور با برگزاري انتخابات به خود مردم واگذار مي شود.

مقام عالي استان خواستار حضور يكي از اعضاي شوراي اسلامي استان در جلسات شوراي اداري و همچنين حضور ديگر اين شورا در جلسات و كارگروه هاي استان براي در جريان قرار گرفتن از برنامه ها و تصميمات استان شد و گفت: حضور اين اعضا در جلسات استان منجر به در جريان قرار گرفتن آنها از برنامه ها مي شود كه اين موضوع مي تواند در اجراي بهتر طرح ها و پروژه ها كمك كند و ما بايد به اعضاي شوراها به عنوان نمايندگان مردم احترام بگذاريم و مديران به هيچ عنوان حق ندارند كه به اعضاي شوراها بي اعتنايي كنند.

استاندار كرمانشاه عمل به وظايف توسط اعضاي شوراها را بسيار مهم و اثربخش عنوان كرد و گفت: اگر شما به وظايف خود عمل نكنيد مردم مجبور مي شوند كه براي تحقق مطالبات و مسائل شهري خود به نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي مراجعه كنند كه همين موضوع موجب مي شود كه نمايندگان مجلس كه قرار است دنبال قانونگذاري و مسائل كلان كشور و استان باشند، بايد مسائل شهري را پيگيري كنند و اين موضوع باعث گرفتن بسياري از انرژي ها مي شود.

وي عمل به وظايف توسط اعضاي شوراهاي اسلامي را موجب اميدواري و نشاط در جامعه عنوان كرد و بيان داشت: مردم زماني كه ببينند مطالبات آنها توسط شوراهاي اسلامي پيگيري و دنبال مي شود انگيزه آنها براي حضور در انتخابات بعدي دو چندان مي شود لذا همه بايد در جهت تحقق و اجراي مسائل و مطالبات مردم حركت كنيم.

بازوند تصريح كرد: اختلاف بين اعضاي شوراها به ضرر و زيان مردم است و همين موضوع بسياري از مشكلات را براي جامعه به دنبال دارد.

نماينده عالي دولت در استان اتخاذ تصميمات درست و راهبردي توسط اعضاي كميسيون ماده پنچ را بسيار مهم عنوان كرد كه منجر به توسعه و عمران شهري و حل مشكلات مردم در شهرها مي شود.

وي در ادامه سخنان خود با اشاره به اجراي تلي كابين در كرمانشاه گفت: با اجراي اين پروژه موافق هستم ولي اجراي آن حتماً بايد در چارچوب قانون باشد زيرا در غير اينصورت براي استان دچار مشكل مي شود و مردم براي مناطقي كه ثبت ملي شده حساس هستند.

بازوند در بخش ديگري از سخنان خود به مطالعات در حال انجام براي احداث پالايشگاه و پتروشيمي در يكي از شهرستان هاي غربي استان اشاره و اظهار داشت: آنچه كه ما با وزارت نفت توافق كرديم احداث يك پالايشگاه و پتروشيمي در مناطق غربي استان است كه احداث پالايشگاه قطعاً در شهرستان گيلانغرب خواهد بود اما احداث پتروشيمي در مناطق غربي با انجام مطالعات توسط كارشناسان خبره و مجرب و اساتيد دانشگاه در دست پيگيري است كه فاصله چنداني با مكان پالايشگاه نخواهد داشت.

وي بيان داشت: احداث اين مجموعه هاي عظيم منجر به تحول بسيار گسترده در استان خواهد شد كه همه بايد براي اجرايي شدن اين پروژه ها كه پس از پيگيري هاي بسيار براي استان در نظر گرفته شده اند، تلاش و جديت داشته باشيم.

استاندار كرمانشاه گفت: همچنين زنجيره ارزش افزوده مجموعه هاي پتروشيمي در كرمانشاه در دست پيگيري است كه اين زنجيره ارزش افزوده با سرمايه گذاري هلدينگ خلیج فارس در سنقر و كليايي در دست اجرا است و براي اجراي اين پروژه ها در مناطق اورامانات و كنگاور نيز مطالعات لازم در دست انجام است كه همگي اين پروژه ها آينده بسيار درخشاني را براي استان رقم خواهند زد.

کد خبر 4800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha