برف و باران و باد شدید کردستان را فرا می گیرد/هشدار نارنجی صادر شد

سرویس کردستان- هواشناسی کردستان با صدور هشدار نارنجی، خبر از بارش برف و باران و باد شدید در استان داد که تمام مناطق استان را از فردا در بر می گیرد.

خبات قمری، کارشناس هواشناسی کردستان در گفت و گو با خبرنگار کُردپرس، اظهار داشت: فعالیت سامانه بارشی در کردستان از اواخر امروز سه شنبه 28 بهمن ماه تا ظهر روز پنجشنبه 30 دی ماه ادامه دارد که فعالیت سامانه در اغلب نقاط استان قابل ملاحظه بوده اما در شهرستان های مریوان، سروآباد، بانه، سقز، دیواندره، سنندج، کامیاران و جنوب شهرستان های قروه و دهگلان و ارتفاعات مرکزی از شدت بیشتری برخوردار است.

او اضافه کرد: پیش بینی می شود بیشتر بارش ها از صبح چهارشنبه تا نیمه شب چهارشنبه اتفاق بیفتد.

قمری با اشاره به اینکه بارش باران و برف، وزش شدید باد، مه گرفتگی و کاهش دید، سقوط بهمن در ارتفاعات برفگیر، کاهش دما و رعد و برق برای روزهای پایان هفته در استان پیش بینی می شود، آبگرفتگی معابر داخل شهری و سیلابی شدن موقت مسیل ها، اختلال در ترددهای بین شهری(از عصر چهارشنبه) به علت کولاک برف، لغزندگی و مه گرفتگی و افزایش مصرف حامل های انرژی را از آثار مخاطره پیش رو نام برد.

او توصیه کرد: از سفرهای غیر ضروری، تردد در حاشیه رودخانه ها یا مسیل ها، کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره پرهیز شود.

قمری همچنین تاکید کرد: دمای سالن مرغداری ها و پرورش قارچ در این ایام کنترل و راه های خروج آب ساختمان ها و کانال و جوی، آبراهه، مسیل و رودخانه در سطح شهرها و مناطق تحت تاثیر پاک سازی شود.

کد خبر 4824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha